Saknad (och trambolin)

Livet är inte alltid enkelt och ibland tycks ingenting bara gå vägen... Är funderig och kör fast i mina tankar. Saknar stora grabben något alldeles galet just nu. Vi är inte riktigt överrens han och jag och han spenderar väldigt mycket tid hos sin pappa. Jag förstår att han vill vara där och jag går med på mycket för att han ska kunna vara i Fjälkinge så mycket som möjligt. Men jag kan inte låta honom utnyttja situationen i att jag och hans pappa inte lever tillsammans. Jag kan bara inte göra det, jag vet hur jäkla illa det kan sluta när barn kan fara fram och tillbaka för att välja det hem som passar bäst i stunden. Jag tänker inte ge mig in i någon tävling kring Lucas. Jag vinner nämligen ingenting på att inte ställa krav, ha regler och gränser bara för att han ska vilja vara här. Ingen vinner på det. Däremot är jag övertygad om att det funnits en stor förlorare på att ha det så. Lucas själv. Men jag saknar honom. Jag saknar honom alldeles galet mycket och det händer att jag är riktigt riktigt ledsen. Älskar dig min prins. Jag hoppas en dag att du ska förstå och att allt jag gjort och försökt göra kommer betyda något.

Fredag och ledig dag. Linus är hemma från skolan idag, han kände sig inte riktigt kry imorse. Nu vekar han iaf piggare och snart får vi nog ta och hitta på något. Vi började morgonen med att ta en lång mysig frukost tillsammans. Mina barn är tokiga i smoothie och jag kan bara hålla med dem, det ger en härlig start på morgonen! Vid frukostbordet satt vi och pratade om Alicens pyttedans. Jag frågade henne om hon tyckte det var kul när fröken spelade på trumma och vi skulle springa runt. "Mamma det var igen trumma, det var en trambolin" svarade Alice :) Självklart, det är en jäkla skillnad på trumma och tamburin ju ;)

TREVLIG HELG


Kommentarer
Så här sa: Carro

Åh fina fina Du! Jag blir ledsen när du är ledsen :( Hoppas du snart får träffa din Lucas.



Låter som en härlig start på dagen iaf! Smoothie är ju sååå gott :) Hoppas ni får en trevlig helg! ILY!

2010-09-17 @ 11:42:24
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Sandra

Jag är säker på att din Lucas innerst inne vet att du gör det du gör för att du älskar honom. Och det är säkert så att han är 100% trygg i vetskapen om det. Om inte annat så kommer han att förstå det när han blir äldre. Jag har själv varit i hans situation.



Pyttedans låter ju jättekul. Jag letar efter dans eller jympa till Vera för hon älskar att röra på sig och musik och dans är det hon gillar bäst just nu. Vilka dagar är detta? Måste man anmäla innan? Hemsida??



Ha en finfin helg!



Kramar

2010-09-17 @ 19:54:15
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0