Mitt-i-veckan

Idag vaknade Alicen 05.15, inte vad jag önskat - jag var helt slut. En timme senare gav jag upp och fixade en flaska välling till henne. Borde jag gjort direkt insåg jag i efterhand eftersom Tossen somnade om innan flaskan var slut. Det gjorde inte, jag var liksom inte lönt eftersom Linus skulle upp ju. Men när han var iväg med bussen kröp jag ner till Alicen igen och vi sov vidare till klockan var över nio. Mys :)

Efter ett bad tillsammans, frukost, tvätt, dammsugning och lite annat småplock körde vi bort med Linus gympakläder till honom på skolan. Jisses, han glömmer verkligen allt nuförtiden. Läxorna kommer aldrig med hem, i måndags stannade både nya skorna och nya jeansen kvar på fotbollsträningen och detta var tredje veckan i rad som gympakläderna inte kom med direkt på morgonen... Jag pratade med hans lärare idag om det och han skrattade lite åt det hela. Men samtidigt berömde han Linus enormt. Han är ingen kille som behöver lägga jättemycket tid på sina läxor sa han, så i klassrummet märks det inte. Tydligen jobbar han superbra på lektionerna och det är klart att sådant värmer i mammahjärtat. Älskade ungen min ♥

En tur till Tivoliparken har vi också hunnit med idag. Lite blåsigt och kallt tyckte jag, men vi roade oss en stund. Alice plockade massor av "kastanjar" och nu har vi höstfint här hemma :) Hon är verkligen för rolig lilla Tossen. Vid mellanmålet nu i em hällde hon ut hela sin smoothie. Jag torkade upp kletet och sen blev det till att starta tvättmaskinen och att bada Alice igen. Sa till henne att nu är jag minsann trött Alice. Vila då mamma, tyckte Alice. Men när ska jag vila då, undrade jag. Du kan vila när du är femti som pappa, svarade Stjärna. Jag skrattade så jag höll på att dö och är full av förundran över var i jisses hon får allt ifrån?!!

Imorgon börjar jag jobba igen, Känns bra att äntligen komma igång efter sjukskrivningen. Tror jag behöver det. jag funderar så himla mycket på det som varit... Orkar inte riktigt med det utan vill vidare nu. Jag kan inte klaga på mitt schema heller precis :) Slutar 10.30 imorgon (torsdagar) 11.00 på måndagar och är helledig alla fredagar. Tisdag och onsdag jobbar jag till 16, men det tar jag gärna med tanke på att de andra dagarna blir så mycket bättre då.

Dax att fundera över middagsmaten :S

(Btw, vinterns semester är med all sannolikhet säkrad. Lindvallen vecka 5 - here we come!!!!) :D

 


K Ä R L E K


Kommentarer
Så här sa: Carro

Haha, Alice är för rolig! "Femti som pappa", askul ju! Och shit va hon var lik dig på den bilden, sötmaja!



Kul att det går så bra för Linus trots att han är lite glömsk ;)



Jobba lugnt imorron, kom till mamma sen om du vill, jag o Leon är där. Kaffe o frallor ju :) Aldrig fel. ILY!

2010-09-15 @ 18:22:55
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0