100916

Torsdagen den 16 september. Den dagen har känts så avlägsen så länge. Fram tills dess ansågs jag vara sjuk. Ja jag har varit sjukskriven länge nu. Men så kom min "frisk-dag" till sist och det var dax att börja jobba. Kändes underbart faktiskt. Träffa kolleger, omtänksamma kolleger. Människor som bryr sig om mig, som ville veta hur jag mår, det kändes så bra att få prata, vara Amanda och jag kände mig faktiskt efterlängtad på jobbet. Att få träffa barnen, presentera sig för föräldrar och vara en del av arbetet kändes super. Jag är glad ♥

I eftermiddag har jag haft massor av Alice-tid. Det är så mycket VI just nu. Jag och Alicen. Hon är grymt mammig och jag låter henne vara det. Tror inte "mammighet" är något som ska bekämpas till varje pris, tror inte heller att hon kommer sitta i mitt knä resten av livet. Har hon lite extra mamma-behov just nu så får hon ha det. Själv har jag alltid Alice-behov. I eftermiddag var vi och simmade tillsammans och jisses vad mysigt det var. Första gången jag var med den här terminen och jag imponeras av Alice. Hon är jätteduktig :) Efter simmet blev det fika på Barbacka och träff med mammakompisarna. Sen var det dax för pyttedans. Alice älskar det, lyssnar noga på varje instruktion och gör allt precis som man ska. Duktiga älskade Stjärnan ♥

Jag är glad över att jag är tillbaka på jobb, men samtidigt överlycklig för att jag bara ska jobba halvtid och därmed få vara tillsammans med mina barn hur mycket som helst även framöver. 

Den tidiga kvällen spenderades med Lilliz. Alice somnade tidigt (helt slut efter bad och dans) och jag och Linus fick tid tillsammans. Läxor, trams och skratt blev det mestadels, sen var det såklart Idol innan sängdax. Resten av kvällen har jag spenderat i soffan med kaffe och choklad. M jobbar inatt och ärligt talat så har det varit ganska skönt med ensamtid ikväll. Jag behöver det ibland. Tid att tänka, fundera och analysera. Imorgon är jag ledig och jag ser fram emot en lång, ledig helg tillsammans.


För att DU finns ♥


Kommentarer
Så här sa: Carro

NI ÄR SÅÅÅÅ FINA



Åh fina, jag är så glad för att du haft det bra på jobbet! Glad för att du kunde bada med Alice idag, visst är hon duktig. Simmar ju nästan själv och är inte rädd. Synd jag inte kan se henne på dansen, hade varit så kul.



Här hemma har det oxå blivit kaffe och choklad ikväll, det var allt för längesen jag krängde schweizernöt. Det var efterlängtat! ILY!

2010-09-16 @ 23:01:47
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Sandra

Vad fina ni är!



2010-09-17 @ 19:51:12
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0