Bad

Japp bad.. i dubbel bemärkelse.

De började bra men sen gick nog något fel och förmiddagen kändes mest  blä, skit och mög! Frukosten var allt annat än mysig och när Alice välte tvåliters-kannan med lättdryck höll jag på att få ett bryt. (Då hade jag redan lyckats trampa i hennes löskokta ägg och hällt ut mitt kalla kaffe en gång) När kannan flög i golvet lyckades jag på något sätt ändå att räkna lugnt till tio och ta hand om eländet. Men grabbarna bråkade massor och de lät väldigt mycket och högt.. Mitt tålamod ville inte alls. Jag kände ganska omgående att antingen går allt åt h-vete idag eller också så bryter vi här och nu. Att bada får alla mina barn på gott humör så vi packade badkläder och begav oss till badhuset. Ett klokt beslut.

Vi hade varmvattenbassängen för oss själva en lång stund, det var supermysigt. Nu hoppas jag på att vi får en bättre kväll, även om jag måste erkänna att jag inte är på topp förtillfället. Mattias och barnen är nu på lekplatsen där villaföreningen anordnat en fotbollsmatch mellan nya och gamla villaområdet här i Hammarslund. Trevligt initiativ och jag borde naturligtvis också vara där. Om inte annat så för att ta hand om Alice. Men jag stannade hemma och gör nu mest ingenting mer än att andas lugn. (Och dricker varmt kaffe.) Nu ska jag dock snöra på mig joggingskorna och ge mig ut en runda på egen hand. Och efter det finns det väl ändå alla förutsättningar för att det ska kännas helt bra...


Kommentarer
Så här sa: Carro

Va skönt att ni vände det till något bra. Vill ju oxå bada!!

2010-09-27 @ 09:45:16
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0