Påskägg

Häromdagen pratade vi om vad dagarna i påsk heter och idag frågade Alicen: Är det långfredag idag mamma? Ja det är det. Varför är den lång? :)

Blev ingen lång sovmorgon idag precis, Alice vaknade halv åtta. Aja jag somnade tidigt på soffan igår och har visst fortfarande en halv film kvar att se. Haha det vill sig aldrig med mig och film!

Ikväll ska vi till mina föräldrar på påskmiddag. M jobbar hela dagen men anländer dit efter jobb. Själv njuter jag av en ledig dag. Imorgon ska det minsann jobbas igen.

Igår efter middagen hade som sagt påskharen kommit på besök. Alice väntade och väntade på att han skulle komma med det där brevet som ledde oss till påskägget. Sen kom hon på att påskharen nog inte vågade sig in i vårt hus när vi var hemma, kanske han gömt brevet ute på altanen? Det hade han inte, men i brevlådan låg det!

Önskar er en glad påsk! Glöm nu inte att hjälpa mig med valet av vårens ballerinor till Alicen!



 
Spännande med brev :) Hmm...vad står det pappa? "Leta under en stor buske i trädgården..."

  
AHHH jag hittade det! (Kolla in den ljuvliga minen) :)

 
Alla hittade sina påskägg till slut :) (Lucas hann vi inte ta bild på innan både han och ägget var försvunna) Även jag hittade påskägg faktiskt :) Underbara älsklingen ♥


Världens finaste påskakärring ♥


Kommentarer
Så här sa: mormor

Underbara barn älskar dom.Kram

2011-04-22 @ 14:18:44

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0