Joggelijogga

Fina blommor i krukorna - check
Planterat äppelträd - check
Rensat bland jordgubbar/smultron - check
Flyttat krusbärsbusken - check
Rengjord och nyfylld sandlåda - check
6,8 km löpning - yeah check!

Jag känner mig sjukt nöjd med dagen och framförallt med löpningen. För ungefär ett år sedan sprang jag ingenting, jag promenerade och gick på friskis men jag sprang definitivt inte. Sen upptäckte jag joggingskolan i tidningen Mama. En liten artikel, nästan omärkbar men som fick mig att prova. Tack för det. Löpning gör mig lycklig, jag mår bra efter en runda i skogen. Jag har sprungit drygt fem kilometer flera gånger de senaste veckorna och jag har varit vrålnöjd med det, med all rätt. Men så igår funderade jag vidare. Visst jag kan korta ner tiden på samma sträcka men egentligen vill jag ju ha ork att springa längre. Det behöver inte gå så fort (och det gör det inte heller) bara orken räcker länge. Så jag letade upp en ny utmaning som ska erövras. Ett nytt träningsprogram att hoppa på och idag blev det nästan sju kilometer. Milen ska inte vara omöjlig väl?


Kommentarer
Så här sa: Sandra

Vilken härlig dag! Jag håller så med dig om löpningen. Det är underbart. Så klart att du klarar milen. Det tar inte lång tid. Jag springer aldrig särskilt snabbt. Jag tycker bättre om att springa låååångt och springer oftast 10 km. Har upptäckt dock att det är väldigt svårt att komma ner i tid på den sträckan. Och oj så jobbigt det var att springa ute efter en vinter på löparbandet.



Då ses vi på Startskottet :) (Det var min första mil)



Kram

2011-04-18 @ 08:53:02
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0