Djurpark, kalas och allergi

Igår var vi som sagt på Skånes djurpark. Det är jag himla glad för att vi var, kändes som att jag för en liten stund fick hämta andan i mitt annars förtillfället sjukt hektiska liv. Jag vet, det är tillfälligt vi har det såhär, men just nu känns det allt annat än bra. Jag har mått bättre om man säger så.

Åter till gårdagen då. Vi åkte tillsammans med Ulrika, Alize, Anette och Märta till djurparken. Tjejerna uppskattade allra mest de små djuren. Så i den lilla hagen med kaniner, kycklingar, marsvin och annat smått spenderade vi absolut mest tid. Mat och glass blev det också och naturligtvis den obligatoriska säl-matningen. Alice missar inte den när vi är där :) Personligen ogillar jag djur, men uppskattar ändå djurparken. Alla djur är på behagligt, inhägnat avstånd och jag njuter av att vara tillsammans med min flicka och se hennes glädje. Alice tjatade redan idag om att åka dit igen.

Idag har Linus varit och kört go-cart med en kompis, Lucas är i Fjälkinge denna veckan och jag och Alice har  varit på kalas hos Märta som fyllde år. Tjejerna badade utomhus i Märtas lilla pool. Galet galet. Men vilken underbar värme vi haft. Känns fantastiskt skönt att vi är på väg mot sommaren nu. Jag längtar som tusan till vecka 25. Även om den här tiden på året är underbar så får de kommande veckorna gärna passera fort för min del. Efter kalaset var jag, Mattias och Alice en runda i Åhus. Glasspremiär på båten. Aldrig fel :)

Imorgon är det jobb och just ikväll är det inget jag längtar efter. Jag har som sagt mått bättre. På onsdag ska vi på föreläsning på kvällen och då är det jobb 7.30-19.30. Ge mig torsdag fort tack. Fast på onsdag måste jag dock vabba ett par timmart på em. Linus allergi är helt sjuk här ikväll och jag bokade precis tid hos Per Zetterlund på onsdag. Lilliz reder sig tydligen inte alls med de vanliga receptfria allergimedicinerna, så vi får se om han få något annat. Får se hur natten och morgondagen blir, för han är verkligen helkass här ikväll.






Och så från dagen:


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0