Västkusten i mitt ♥

Veckan på västkusten spenderades tillsammans med världens bästa Perssons. Vi hade bokat plats på en camping vi hittat på nätet som såg fin ut. Campingen låg en bit utanför Lysekil och fin är bara förnamnet, den var underbar. På båda sidor om oss hade vi havet som granne, det utnyttjades såklart. Vädret var med oss hela tiden, det var riktigt varmt och solen strålade så på dagarna var vi på stranden, barnen badade och lekte mest hela tiden. Gnäll och tjafs hade tydligen lämnats hemma för alla tre tjejer var på topphumör mest hela tiden. På campingen fanns också fina lekplatser, hoppkudde och annat som besöktes flitigt. Att fiska krabbor var både kul och spännande tyckte tjejerna. Cyklarna hade vi tagit med oss och någon cykeltur hann vi också med. En dag var vi inne i Lysekil där vi gick på Havets hus. Vi åt räkbaguetter nere vid hamnen, strosade lite i stan och hade en skön dag tillsammans. Jag har sällan känt mig så avslappnad som på den här semestern. Inga måsten eller mål fanns när vi vaknade på morgonen, vi tog verkligen dagen som den kom. På kvällarna flyttade vi oftast ut köket och lagade mat tillsammans utomhus. Grillat stod på menyn varje kväll och förutom kött och fisk så grillades det massor av ljuvliga grönsaker. När barnen somnat satt vi andra uppe i förtältet och traggade en massa, vin och räkfrossa stod på menyn flertalet kvällar :)

Till västkusten ska vi definitivt återvända. Husvagnssemester är den sommarsemester som faktiskt tilltalar mig mest och även min make ser numera tjusningen i campinglivet. Jag älskar friheten i det primitiva livet och närheten till dem man älskar. Alice älskar ”sin” husvagn och längtar redan till nästa semester.






Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0