Andra advent och Gustavsson i Malmö

Helgen har som sagt spenderats till stor del i Malmö. Vi tog tåget i fredagseftermiddag, spenderade en stund i stan, tog ett glas vin på hotellet innan vi på kvällen gick till Amiralen och såg på Gustavssons jubileumsshow. Många skratt blev det, han är snudd på galen den karln. Fint sällskap hade vi av Anette, ja meningen var såklart att Patrik och skulle varit med men en sjuk dotter satte stopp för det tyvärr. Maten vi fick till showen var det delade meningar om. Jag hade beställt lax och den var ljuvlig. Mattias valde kött - knappt ätbart. Igår blev det ännnu en runda i Malmö och vi fixade nån julklapp, fikada, strosade runt för att sen sätta oss på tåget igen och komma hem. Barnen hämtades (Alice var hos kusinerna i Köpinge) och sen hade vi en lugn lördagkväll.

December och julmånad. Ljus och advent. Barnen är i Linus rum och jag hör hur de skrattar gott åt Sunes jul. Alla tre. Det är mysigt och jag älskar den här tiden på året. Ändå känner jag ingen inre ro och frid alls just nu. Kanske är det den vidriga veckan jag lämnat bakom mig som tagit musten ur mig helt? Jag vet inte...

Idag är det bara jag och mina barn hemma. Skönt faktiskt. Jag ska ta vara på den här dagen.


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0