Finaste söndagen

Det blev en fin dag igår. En alldeles utomordentligt fin dag. Barnen valde, jag hängde på. Vi började med skridskor i ishallen, sen var vi hos mammi och fick i oss lunch. På väg hem därifrån stack vi inom Maxi och Linus fick handla efter sin inköpslista till kvällens middag som han stod för. Hemkunskapens köttfärssoppa med vitlöksbröd hade han på menyn och han gjorde faktiskt det mesta alldeles på egen hand. Gott var det också och t.o.m Alice åt massor. Efter middagen blev det pepparkaksbak och den sista biten av degen gjorde jag och Alice pepparkakshus av. Vi hittade ritningen på nätet så ingen byggsats i år inte. Galet nöjd med resultatet :)

Sen var det dax för grabbsen att åka till sin pappa.Linus är ju inte där vanligtvis på vardagarna men nu måndag och tisdag ska han vara där lite extra. Ont i hjärtat var det ja. Det var tufft att släppa iväg dem igår. Kom hem.

LIten var galet trött efter allt ståhej igår och bäddade ner sig på golvet där hon somnade tvärt!

Idag är det bara jag och Alice hela dagen. Vi ska fixa en julklapp och Alice ska gympa, mycket mer har vi inte inplanerat. Skönt.



Älskade finingar



Tokiga pepparkaksbagare



Ja just det. Alice har jämt Luciautstyrsel på här hemma.



Pepparkakshus 2011



Tröttast.


Kommentarer
Så här sa: Marie

Låter som en toppen söndag! Fina bilder!:)

2011-12-05 @ 12:53:00
Så här sa: Sidensis

Oj vilka fina bilder på tokfina ungar <3

Vill ni ha mer deg så ger jag gärna bort min :)

ILY <3

2011-12-06 @ 13:50:35

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0