Luciamorgon

Tidig morgon blev det idag. När alla pojkar kommit iväg så begav jag och Alice oss till kyrkan i stan för att kika på årets luciatåg med Kristianstads lucior. Trodde kanske att Alice skulle tycka det var lte trist att sitta i kyrkan men icke. Hon satt som ett ljus hela tiden och viskade bara tyst emellan vad vackert det är mamma. När firandet var slut konstaterade hon att hon ska vara lucia med riktiga ljus i kyrkan när hon blir stor :)

Nu är min fina och lussar med dagis på sjukhuset. Själv ska jag inta en andra frulle, invänta ett jobbigt telefonsamtal och sen är det väl dax att bege sig mot staden. Jobb idag. Igår hade vi personalträff hemma hos Caroline. Vi åt gott och fick göra julgodis som vi ska ha och gotta oss i under december på jobb :) Jag och Rebecca fixade Rocky road. Lovely! Måste handla hem till dem snarast. Eller inte? Det är bud på att inte ha dem hemma i år. Jag äter nästan samtliga själv nämligen..


Kommentarer
Så här sa: Carro

Lucia är så mysigt och stämningsfullt :) Klart Alice ska va lucia i kyrkan!



Låter trevligt med personalträff, ni behöver ingen vikarie?! ;) ILY!! Kraaaaaaam

2011-12-16 @ 21:34:09

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0