Hej!

Dax att uppdatera.

Juldagen: Vi var en stund hos familjen Persson i Köpinge och firade lite mer av julen. Även familjen Emilsson-Sjöberg var på plats. Jullunch och annat gott åt vi, sen satt vi mest och tjatade en massa. Jag, Mattias, Lucas, Linus och Alice fick åka hem ganska tidigt eftersom M skulle jobba natten. Jag och barnen hade en ljuvlig kväll. Vi spelade massor av olika spel (som vi såg till att alla kunde vara med på) lagade tacos (smakade mumma efter all julmat) och körde lite Mario Kart. Helt fantastiskt skönt och mysigt att vara hemma med mina små. KÄRLEK.

Annandagen:  Brukar vara vigd åt mellandagsrea, så även i år. Enda skillnaden i år var att jag stod bakom disken och sålde istället för att spendera dagen i staden med systrarna. Jaja jag trivs på mitt jobb så det var kul. Galet med folk hade vi och galet mycket att göra. Efter jobb körde jag och Caroline till svärmor där våra familjer väntade. Vi skippade julmaten på annandagsfirandet och lyxade till det hela med kinamat. Fint det. Lite klappar delades ut innan vi åkte hem och gosade ner oss i soffan.

Gårdagen bjöd på ännu en jobbedag och massor av folk i stan. Jag var helt slut på kvällen när vi kröp ner i soffan för att se Sällskapsresan 2. Jag däckade ganska omgående och vaknade till emellanåt av Linus skrattande :)

Idag har jag också jobbat men på jobb idag kände jag bara att jag behöver en heldag med mina fina. Som sagt så jobbar jag när M är ledig och viceversa, vi har inte haft en enda ledig dag den här julen och inte heller nyår kommer bjuda på det. Tack å lov så lyckades jag få ledigt imorgon och nu sitter jag i soffan och njuter av den vetskapen. Jag och Linus har precis avslutat ett parti av Den försvunna diamanten och vi nväntar nu M som är på väg hem från sin hockeyträning.

Idag fixade vi klart Alice födelsedagspresenter. Lilla Liten fyller snart F Y R A år. Galet. På hennes önskelista står ett Nintendo DS (ROSA med Kitty-spel) och en kikare. Knas att hon ens vet vad ett DS är! (Och kikare var har hon fått det ifrån?!) Kusin Ebba har ju ett DS och Alice älskar att få spela på det så jag antar att det kommer därifrån. Först skrattade vi bara åt saken men sen när vi kollade lite närmare på det så såg vi att det faktiskt finns massor av pedagogiska spel som skulle kunna slå ihjäl en hel del tid i bilen etc. Vi gillar ju att åka iväg med husvagnen, åka på skidresa och på annat som inte ligger i grannbyn direkt och då gäller det att ha något att roa Liten med. (Tågresan till Mora tar ju också hyfsat många timmar.) Så vi hittade en sida på nätet som sålde den äldre (vanligaste) varianten av DS till bra pris. Får väl se om jag får ha min iPhone ifred nu? :P


Kommentarer
Så här sa: Sandra

Låter som en härlig jul!

Vilken sida hittade du spelet på? Arvid har ett och han och Vera kan inte samsas om det. Tänkte köpa ett eget till henne. Det är en superbra grej kan jag säga. Arvid har haft sitt med sig överallt; i bilen, till USA, på semester, för att varva ner en stund med osv.

Ha en skön ledig dag!

Kramar

2011-12-29 @ 01:09:07
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: Sidensis

Åh saknade vår "sale" dag i år. Men vi kanske kan ta en tripp tillsammans en annandag :) spendera lite tid tillsammans Malmö kanske :) ILY <3

2011-12-30 @ 08:58:12

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0