Alice funderar...

A: Var bor Pia? 
Jag: i Fjälkinge
A: Men vad heter vägen?
Jag: Megalitvägen heter den.
A: Åh mamma du kan ju alla vägar!
Jag: (skrattar) Jag, Lucas och Linus har ju bott på Megalitvägen, för längesen gjorde vi det.
A: Var va JAG då?! 
Jag: Det var ju innan du fanns Tossen.
A: Men var va jag nånstans?? 
Jag: Ja då fanns inte du ännu.
A: Men lämna ni mig alldeles ensam?? 
Jag: Nej vi lämnade inte dig, vi hade ju ingen Alice då.
A: Var va jag mamma? Jag ville INTE va ensam!
Jag: Men du var inte ensam, vi hade ingen Alice. Det var när Lucas och Linus var pyttesmå och då hade inte du varit i mammas mage ännu.
A: Nej, mormor å Bojje passa mig nog då! Så var det!! 

Söta Alicen :)

Kommentarer
Så här sa: Moster Pia

Haha.. Vilken klok unge =) Jag skrattar så jag trillar omkull. =))))

2011-02-25 @ 22:48:16
URL: http://pajzon.blogg.se/
Så här sa: Carro

Ah sötfisen då. Underbara barn!

2011-02-26 @ 12:12:42
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: mormor

Under bara Tossen.Kram.

2011-02-28 @ 11:23:50

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0