Väder och vind och allt däremellan

Vet inte om det är den där alla ♥:e dagen eller vad men jag är galet tokig i min make. Jag älskar min Mattias.

Idag stod det jobb på menyn och det var hur trevligt som helst. Jobbar ju på en småbarnsavdelning och jag tycker om att hitta på saker! Idag tog jag, sex gosiga barn och en kollega bussen till stan för att spana in Elsa Beskow-utställningen på museét. Lunchen intogs på Mc´d och gissa om dagen blev succé?  Vi hade såklart det hur bra som helst! Att komma ifrån dagismiljön är underbart ibland. Många barn är där 45h/v och 47 veckor om året, inte utan att det behövs lite miljöombyte.

Även om jag älskar mitt jobb förtillfället så har det plötsligt dykt upp lite andra planer och vi får väl se vart det leder helt enkelt. Jag tror iaf man ska ta vara på sina chanser, så det ska jag göra. Spännande! Nåja, fortsättning följer...

Ikväll har vi haft en lugn hemmakväll. M var och spelade tennis och jag och Alicen lagade middagen. Det fick bli tacos och det är ju aldrig fel. Nu har jag nattat barn, tagit ett bad och läst favoritbloggar. Dax att krypa upp i soffan.

Förresten så hatar jag det här vädret. Ge mig riktig vinter, en halvmeter snö, vindstilla och -5. För alternativet till det vi kallar vinter här i Skåne är just det vi trampar runt i nu. Och det är ju väldigt trivsamt ellerhur?   


Nej jag är nog ingen mittimellanmänniska. Jag vill ha vinter på vintern, vår på våren, sommar på... ja ni fattar. Så ge mig vinter. Skulle kunna tänka mig sommar också för all del. Fast ja jag är medveten om att det sällan är juli i februari. Men man kan ju alltid få drömma sig bort lite. För jag längtar faktiskt efter sommar, sol, bad, strand, nygrillat och ett glas rosé. Lovely.


Spanien 2010: (Snälla ta mig tillbaka!)

 



Kommentarer
Så här sa: mormor

VI BESTÄLLER IDAG, LÄNGTAR OXÅ VAR SÅ HÄRLIGT.KRAM

2011-02-17 @ 10:33:42
Så här sa: Carro

Vintern är inte alls trivsam här, blir ännu mer deppig bara :( Mittimellan är inte okej!!! ILY

2011-02-19 @ 00:11:00
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0