16.02.2010

Vilken jäkla dag. Minst sagt intensiv. En timme innan jag slutade jobba hotade jag med uppsägning ;) Alltså ibland händer verkligen allt på samma gång och inget går liksom som det ska. Jag höll på att däcka under middagsrasten. Nåja, nu är den över och vi klarade oss med livet i behåll. Men jag önskar att det det där med vikarier var lite enklare ibland.

Efter jobb var jag bara snabbt hemma och bytte om, sen blev det ett pass på Friskis. Underbart att få jympa av sig och fylla på med positiv energi. När jag kom hem igen hade Mattias middagen klar och han bjöd på ljuvlig kycklingwok. Himmelskt. Ikväll har jag ägnat mesta tiden åt Alicen som just förtillfället är hur underbar som helst. Ja det är hon ju alltid, men nu har hon haft en härlig period av glada dagar och massa fart. Hon är glad och det liksom spritter i benen på henne, när hon ska till Vintergatan så rusar hon in på och hon älskar att vara där. Personalen öser lovord om vår lilla flicka och får höra många roliga kommentarer om dagarna. Häromdagen hade hon sagt att "åh vad trevlig middag vi har" och idag tröstade hon någon som spillt på bordet med att "det är ingen fara, vi fixar det sen".

Japp hon är underbar ♥

Senare delen av kvällen har ägnats helt åt Linus. Han har det tufft nu. I skolan har de det jätteintensivt med sju konserter den här veckan och det tar på krafterna. Sen dog pojkarnas farfar i söndags och även om inte Linus och farfar har haft någon djupare relation de senaste åren (pga sjukdom) så är det klart jobbigt när någon i ens närhet försvinner. Linus funderar väldigt  mycket på det här med döden nu och eftersom han är en ganska känslig kille så slår han inte det ifrån sig så enkelt precis. Dessutom är han väldigt orolig för farmor och hennes sorg. Linus är kanske inte en kille som ger intryck av att vara särskilt djup, men jisses det är han. Älskade Lillizen min ♥

Mina pojkar är inte särskilt lika till sätt och sinne. Jag pratade med Lucas ikväll (igen, gör det så gott som dagligen när han är hos A) och han mår bra. Han tycker inte att det som hänt är lika jobbigt som lillebror. Inte för att han är ytlig på något sätt men Lucas har lättare för att acceptera saker och gilla läget liksom. Imorgon åker han till Hästra med skolan för att åka skidor och det är han såklart hur lycklig som helst för. Inte utan att man är lite avis :)

Nu soffdax! Tre timmar jobb imorgon, det är nog ungefär vad jag orkar med, och sen håller jag helg. Ser fram emot det ska ni veta ;)



Älskar dig ♥


Kommentarer
Så här sa: sis!

Har ni ont om vikarier? just nu önskar jag mig ett nytt jobb, känns som jag växt fast!

Håller med om att man skaffar sig positiv energi på friskis <3



Skickar över massor av kramar till Linus!

2011-02-16 @ 22:42:59
URL: http://pajzon.blogg.se/
Så här sa: Carro

Tråkigt med pojkarnas farfar. Lilliz har ett stort hjärta (ja, Lucas oxå såklart!)



Barn är så härliga med deras uttryck och visst är det kul när andra kan säga bra saker om ens barn. Då blir man stolt. Alice är ju för rolig och så härlig! "Ingen fara" hör man ofta här hemma oxå. Dom härmar ju oss såklart ;) ILY!

2011-02-19 @ 00:09:46
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0