Lättat och lyckligt mammahjärta

Idag har det varit en fin dag. Jag slutade klockan elva och eftermiddagen spenderades på museét tillsammans med alla mina små älsklingar och C, E och E. Därefter blev det en tur till Naturum. Sen åkte vi hem till oss för att fika, men M hade redan påbörjat middagen och det räckte till familjen Persson också så även J kom hit. Fikan tog vi framåt kvällen :)

Bäst av allt idag var ett telefonsamtal jag fick när vi var på museét. Läkaren från barnkliniken ringde och sa att Lucas prover var helt ok. Tårarna föll av lättnad. Det var nämligen väntan på det provsvaret som var grunden till den oro jag känt de senaste dagarna. En oro som nästintill ätit upp mig. Jag har inte velat skriva så utförligt om det, men jag har varit helt sjuk av oro. Haft en klump i halsen, tryck över bröstet och tankar som skenat. Anledningen var att en läkare från barn ringde mig i torsdags och sa att de hittat celler som de inte borde hitta i den grundliga analys som gjordes på Lucas urin i januari när han var sjuk. Jag tappade nästan andan då han sa så. I mitt huvud är ovälkomna celler=cancer=död. Läkaren lugnade mig förvisso och sa att den form som kan visa sig såhär inte drabbar barn. Men när jag blev fritidsdoktor och började googla kan ni ju bara ana vad jag hittade att läsa...

Jag är så lättad. Så himla himla lättad. Älskade Lucas min, så du skräms. Allt ÄR bra och jag är lyckligt lottad.



Älskar dig av hela mitt ♥


Kommentarer
Så här sa: sis

Förstår och känner din lycka. Vet att alla vi som vetat har varit oroliga, men oron som du som mamma har känt är fruktansvärt jobbigt. Är så glad för att allt nu är bra med finaste Lucas <3

2011-02-22 @ 08:51:56
Så här sa: Carro

Så skönt att allt var bra med Lucas! Apäckligt-jobbigt att oroa sig för barnen. ILY!

2011-02-23 @ 13:05:47
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0