Dag 18, Min favoritfödelsedag

Ja det här var ju klurigt, eftersom jag verkligen älskar att fylla år :) Haha jag blir nog aldrig för gammal för den där härliga födelsedagskänslan :) Många verkar tycka att sin egen födelsedag inte är något att fira, men det tycker inte jag. Jisses min födelsedag är ju starten på mitt liv, självklart ska det firas! Nåja nu skulle det handla om favoritfödelsedag och jag väljer såklart min 25 årsdag. Just den födelsedagen hade jag tänkt att fira lite lugnare, Linus var bara bebis och jag kände inte alls för att göra något stort kalas. Så jag bestämde med mina fina föräldrar att vi skulle gå ut och äta. Mamma berättade att det fanns ett nyöppnat ställe (som drevs av Kippers) ute på Ovesholms gods (där de bor) och att det skulle vara mysigt. Sagt och gjort, jag åkte hem till mammi med min familj och mina dåvarande svärföräldrar och vi begav oss till det där stället. När vi kom in i lokalen slås jag av hur fint det var, jättevackert dukat med vita linnedukar på borden, rosor i vasar och plats för ganska många. Men vi var först där den kvällen, vilket jag också påpekade. Plötsligt hör jag hur det på andra sidan väggen börjar sjunga ”Ja må hon leva” och sen dras det tjocka draperiet (som jag trodde avgränsade köksavdelningen) bort. Där bakom står mina nära och kära, släktingar och vänner som alla kommit för att fira mig! ”Restaurangen” var i själva verket en festlokal och det blev stort 25-årskalas med massor av folk, god mat, paket, spel och dans!

Jag har aldrig någonsin varit i närheten av att bli så lurad som då, jag hade verkligen ingen aning.Blir fortfarande alldeles varm i hjärtat av detta snart tioåriga minne. Tänk vad mycket jobb mina föräldrar, nära och kära lagt ner för att överraska just mig. Jag kände verkligen mig älskad och lycklig i själ och hjärta. Kan inte heller förstå att inte en endaste knystade ett enda litet pip om det här. Beundransvärt.

Det är verkligen ett speciellt födelsedagsminne 




Kommentarer
Så här sa: Carro

Haha, ja det var kul :) Tänk att du sen hade din bröllopsfest där! Det är en supermysig lokal. ILY!

2011-01-18 @ 16:50:24
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0