Dag 19, Detta ångrar jag

Jag är ju knappast ensam om den här blogglistan i bloggvärlden och det har hänt vid fler än ett par tillfällen att jag hajat till när jag läst just det här inlägget. Har nämligen snubblat över endel bloggar där bloggägaren hävdar att ”jag ångrar ingenting”. Det måste förvisso vara väldigt skönt men jag kan inte riktigt förstå att man verkligen inte har någonting att ångra. Jag menar tänk att vara så fullkomlig att man aldrig gjort något man önskar var ogjort.  Själv vågar jag inte påstå att jag inget ångrar. Klart jag sagt och gjort saker som sårat andra, klart jag varit onödigt irriterad, frånvarande eller gnällig mot mina barn. Klart jag ångrar att jag inte var bättre på att hålla kontakt med en del människor som passerat mitt liv, att jag inte sökte det där jobbet eller att jag inte hängde med på den där festen. För att inte tala om alla onödiga köp jag ångrat. Det finns också större händelser i mitt liv som jag vet inte var beslutat med hjärtat. Men samtidigt är jag väldigt tacksam över en hel del tokiga beslut eftersom de faktiskt fört mig hit där jag är idag. Hade jag inte gjort si eller så så hade jag kanske levt ett helt annat liv idag. Och det vill jag ju inte. Men ångrat mig – det har jag gjort många gånger.


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0