Dag 6, Min dag

6.30 klockan ringer. Planeringsdag på jobb idag. Vaknar med grym huvudvärk och är sjukt förkyld. Två Alvedon, bara vila lite medan de hjälper...
8.09 H-vete! Ringer jobb säger som det är, jag är krasslig men kommer och är med så länge jag orkar.
8.50 på jobb, hostar, snörvlar och nyser. Får kaffe av fin kollega :)
8.58 Snälla kolleger har tidigare diskuterat en processledarutbildning. De har som förslag att jag ska gå den :)Tackar för förtroendet och ska fundera. Vill gärna, men det innebär tid ifrån min arbetsplats och jag jobbar ju redan ganska lite. Men det verkar så spännande. Hmm...
9.04 Sitter gemensamt med alla kolleger och diskuterar och beslutar lite inför den nya terminen.
9.40 Fikadax! Mer kaffe och färsk fralla, smakar ingenting faktiskt. Inte konstigt allt smakar ju typ Nezeril.
10.10 Planerar i arbetslaget. Kan bli en riktigt bra vår det här!
11.40 Känns tungt i huvudet, fler Alvedon, mer Nezeril..
11.42 Mera planera.
12.17 Blir sjukt varm och svettas. Av med koftan, hjälper inte. Måste ut och hämta luft. Hade jag feber?!
12.22 Mycket som ska göras, skriver, diskuterar och beslutar gemensamt en massa bra saker :)
12.56 Hoppar in i Maddes bil, lunchdax!
13.08 Intar China Wall tillsammans med nio hungriga kolleger.
13.17 Va fan.. Nezerilsmak i nudlarna :S Orkar inte äta upp. Kaffe!
14.00 @ work! Fortsätter vårt jobb.
15.00 Kaffesugna kolleger, dock inte jag. Trött och stark hemlängtan, nej sänglängtan.
15.30 Återsamling med hela huset. Skratt och glatt och trevlig stämning.
16.00 Tack och hej och ses nästa vecka!
16.10 Hemma! Min säng... Ahh..
16.13 Heeej barnen! Åh ni kollar Disney. Jag dyker ner i soffan.
16.45 Maken åker och spelar tennis, suck hade jag glömt... Jag vill verkligen vila ju..
16.48 Tossen vill leka! Hmm.. Jag vill vila.
16.52 Får vara Hello Kittys syster Mimmi och blir duplotåg-passagerare med henne. Hello Kitty är såklart lokförare.
16.53 Hello Kitty vill åka till djurparken, jag får leta duplodjur.
16.57 @ Zoo!
16.59 Alla djur har rymt från djurparken. De åker duplotåg.
17.14 Är fortfarande Mimmi och har nu byggt affär, post och Nalles hus i duplo.
17.17 Alice säger ordagrant "Nu är jag trött på att leka med dig" och lämnar mig för att spela spel med Lucas. (Ursäkta vem lekte med vem egentligen?!)
17.19 En dusch kanske får mig att piggna till?
17.30 Hoppar nyduschad i pyjamasen. Lucas och Linus leker snällt med lillasyster. Underbara barnen!
17.40 Det låter för mycket om de som här ovan var underbara barnen...
17.42 Alldeles för mycket!
17.42:15 SLUUUUTA!
18.25 Kvällsmat. Yes, finns rester från gårdagens kalas. Toppen! Grabbsen äter lasagne, Alice ska ha pannkaka. Okej, det finns inget annat och hon har visst redan ätit lasagne till lunch. Make kommer hem.
18.30 Pannkaksgöra. Alice vispar, jag hjälper till, jag steker.
18.34 Inser att jag också borde äta kanske. Cornflakes och mjölk blir bra.
18.41 Alice är tokarg och vill inte äta smutsig pannkaka! Va f-n det är stekytan ju!
18.42 Katter älskar pannkaka säger jag och Alice-katt mumsar för fullt :)
19.20 Make kör till Maxi.
19.22 Vila?! Alice vill leka mer katt. Snääääälla mamma...
19.30 Linus vill gå upp på vinden och leta efter en försvunnen DVD. Snäääälla mamma...
19.40 Plåstrar om katt som gjort illa svansen. Funderar på om Linus flyttade upp på vinden.
19.42 Linus har ingen DVD-film med sig men har hittat ett gammalt VHS- band, nu letar han efter den gamla videon.
19.45 JAG HITTADE DEN!! (Lucas)
20.00 Alice spelar dator, pojkarna anordnar filmkväll på Linus rum.
20.15 Smutsig katt-Alice i badet ;)
20.45 Välling! Alice vill sova på mamma i soffan. Så får man bara göra på helgen.. Men va fan jag vill åxå till soffan ju. MYSIGT. Alice somnar direkt.
21.53 Vaknar till. Alice sover gott.
21.55 Borde lägga Alice i sin säng och mig i min. Gosa lite till bara.
22.10 Lägger Alice i sin säng, borstar tänderna, nattar mig, säger godnatt till fina söner, gör misstaget att ta med datorn in i sängen.
22.15 Surfar, bloggar och grejar med anslutningen till internet.
22.40 Älskar min iPhone!
00.00 Inser att pojkarna hittat hela lådan med VHS, hör att de  fortfarande har filmkväll.
00.18 Är arg på mig själv för att jag inte sover.
00.20 Ännu argare, hur svårt kan det vara att stänga av möget? Huvudvärk och sover så gott som.
00.32 Kan ha somnat på tangentbordet.

Kommentarer
Så här sa: Carro

FYYY vilken lång dag, nu blev jag trött!! Zzz...

2011-01-07 @ 16:31:20
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0