Onsdag i högt tempo

Igår var jag med kollegerna och lyssnade på en fantastisk föreläsning. Föreläsaren var Jan Eliasson och får ni möjlighet så lyssna på denna fantastiska människa. En upplevelse. Efteråt blev vi bjudna på god middag och jag kom inte hem förrän Alice var i säng och Linus var på väg till sin. Gillar inte dagar när jag inte hinner träffa mina barn, men ibland blir det så.

Idag har det varit jobb för hela slanten. Jag var på ett jätteintressant (men ganska krävande) möte i förmiddags. Vi ska få ny läroplan och det är inte helt enkelt att bara kastas in i allt nytt. Efter jobb hämtade jag Alice som var hos farmor. Sen var det raka spåret hem där Linus stod och väntade på att bli skjutsad till sin träning. Jag lägger mycket tid i bilen. Nåja efter det körde vi iaf hem och röjde det värsta kaoset här. Jag och Alice målade sen en lång stund i hennes favoritmålarbok (pysselbok med Brokiga av Wirsén) innan det var dax att börja på dagens middag. Jag hoppade dock över den och stack till friskis så fort maken kom hem. Ikväll har det fortsatt att gå i ett, men lite mys med sagor, bad och bus har vi fått till. Älskling är på hockey och jag borde verkligen lägga mig nu. Imorgon är det tre timmars jobb, sen helg. Längtar. Imorgon ska också Alice på 3-årskontroll. Spännande. Mattias får följa med henne då han inte jobbar förrän på kvällen.


Kommentarer
Så här sa: Carro

Full rulle som vanligt :) Härligt med föreläsningar som man känner har gått rakt in i hjärtat efteråt och man nästan känner sig lite utmattad.



Spännande med 3-årskontoll, det kommer säkerligen gå med bravur om Alice vill samarbeta ;)



Ha en trevlig helg! ILY!!

2011-01-20 @ 09:24:48
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0