2011-01-23

Lucas mår väldigt mycket bättre och jag hoppas innerligt att alla prover är tipptopp imorgon när vi ska tillbaka till barnakuten och ta nya. Skönt att han mår bra, har ork och är sitt vanliga spralliga jag igen. Älskade Lucas.

Lördagen gick i högt tempo. Ludde fyllde 18 år och vi kalasade för honom. Innan dess var det friskisjympa med Alice, en tur på stan för min egen del och så matfix och tårtbak. Ja det gick minsann i ett. Kalaset hade vi i KFF´s klubbstuga och det var hur trevligt som helst. Efteråt åkte vi hem och fick då med oss några kalasgäster :) Det blev en lång, men väldigt fin kväll.

Idag skötte vi undan ett par ärenden inför kommande skidresa. Lucas behövde nytt underställ och ny fleece så vi var utom på Intersport och Team Sportia. Det blev några riktiga fynd gjorda där. Jag har velat lite kring Alice vårjacka och åtminstone bestämt att det inte blir någon ny po.p skaljacka iaf. Jag har verkligen älskat dessa jackor men de senaste två jag haft till Alice har varit riktigt dåliga i modellen. Jackan är visserligen skitsnygg och superbra med alla funktioner men den är skuren på ett sätt framtill som gör att den glider upp väldigt lätt och ser liten ut. Jackan hon hade senast var en 98:a och den passar perfekt i armar och rygg, men där framme glider den upp :/ Den får nu bli en extra jacka på dagis helt enkelt. Har haft funderingar på en Molo-vårjacka men ja jag vet inte. Idag gjorde jag då klippet när jag fyndade en Didrikson softshell till Toss. Vindtät och vattenavvisande. Grabbarna har haft flera omgångar av Didriksons ytterkläder och jag har aldrig varit missnöjd. Att sen jackan var nedsatt med 300:- gjorde inte saken sämre. Så i vår blir det minsann en lila Toss :) Alice älskar såklart lila, själv har jag lite hatkärlek till den färgen, men just den här jackan föll jag som en fura för och tillsammans med den röda Nova star-fleecen (som har lila kantband) tror jag det kan bli riktigt läckert. (Tur att Alice sov när vi var i affären, jackan fanns nämligen i rosa också) ;)

Nu funderar jag på hur jag ska göra med regnkläder. Jag avskyr galonställ så något sådant kommer det inte bli. Fördelen med po.p´s skalkläder har ju varit just den att de är vattentäta. Ni andra med dagisbarn, vad har ni för kläder när det är blött ute?

Ikväll blev det en tur till friskis igen. F-n vad jag är nöjd med mig själv. Löpningen gick galant idag (även om jag hade bättre tid i fredags) och det är så himla härligt att orka. Nu längtar jag ut i det riktiga spåret.

I fredags fick jag förresten trevlig post. Min almanacka från personligalmanacka.se kom äntligen. När jag gjorde den så hade jag såklart tänkt att ha en bild på barnen på framsidan. Men så ändrade jag mig och det blev två kärleksbilder istället. På nyår bestämde nämligen älskling och jag att 2011 ska bli ett år fyllt av kärlek, nu påminns jag varje dag :)

Underbara helgen är slut. Nu väntar fyra arbetsdagar (varav en heldag på processledarutbildning) och sen är det dax för härlig semester! Längtar!



 
Fram och baksida på min personliga almanacka 


Snygg :)

Kommentarer
Så här sa: Carro

Skönt att Lucas är bättre! Nu blir det nog massa skidåk för honom :)



Jättefin almanacka och superfin jacka till Alicen då! Håller med dig angående Po.p's skaljackor, fattar inte varför dom ska vara så korta framtill?! Provade Leons 92:a och den sitter ju bra för övrigt och är jättefin i färgen, men ja, framtill, en aning kort :( Får se hur det blir med vårjacka.



Och vad gällande regnkläder så tycker jag galonställ funka utmärkt på dagis. Leon har haft ett sånt på dagis, men han har även haft skaljackan från Po.p ihop med superbra överdragsbyxor från Kappahl. Svart, 149 kr som har varit kanon. Kommer jag nog köpa igen om det finns några. ILY!

2011-01-23 @ 23:12:38
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Vad tog du för storlek till Alice i jackan?

2011-01-26 @ 13:10:00
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0