Vattenskada, midsommarhelg och många bilder

Dax för en uppdatering kanske? Börjar väl där jag slutade då.

Tattoo: Åh ja vill ha! Men nej jag tror aldrig att jag vågar. Jag är sjukligt rädd för sånt. Men OM jag någongång fattar tillräckligt med mod så vet jag exakt var den ska sitta och hur den ska se ut. Självklart har det anknytning till mina barn och min kärlek till dem. Aja vi får se ;)

Torsdag:
Linus åkte till sin pappa redan på torsdagen eftersom jag skulle jobba då och grabbarna ändå skulle vara hos A under midsommar. Jag trodde såklart att det skulle bli ännu en fin dag på jobb men det blev det inte. Anledningen? En stor vattenskada i källaren. Hela lagret var vattenskadat och massor av saker (mest kläder) till ett stort värde blev förstörda. Istället för att förbereda rea-starten som vi planerat att göra så fick vi roa oss med att plocka, städa, sortera och kasta. Samtidigt skulle butiken skötas och det var jag som höll mig mest i den. Som tur var kom båda Mattias och Jon och hjälpte oss med att få ordning på det värsta. Sjukt tråkigt och så onödigt. Tack till Marie som snabbt ryckte ut som barnvakt till Alicen och tack till mina föräldrar som avlöste henne framåt kvällen.

Fredag/midsommarafton:
Började konstigt eftersom vi inte hunnit med att förbereda det vi skulle gjort på torsdagen. Vi tog iaf en rejäl och välbehövlig sovmorgon och sen stack jag snabbt till stan, var tvungen att köpa leggings till min klänning (som Mattias tidigare i veckan valt åt mig) eftersom vädret inte verkade helt pålitligt. Senare kom familjen Persson och hämtade husvagnen här hemma. Tillsammans körde vi till Jonas och Linda för midsommarfirande. De hade bjudit både släkt och vänner till stort kalas! Vi hade en supertrevlig dag/kväll och den innehöll allt som traditionen kräver. Tillverkning av midsommarstång, dans kring denna, sill, nypotatis, jordgubbar och lekar. Alice märkte vi knappt av alls, hon roade sig ordentligt bland alla kusinerna. Allt som allt var vi närmare 30 personer och även om vi var många så var det väldigt väldigt lugnt och mysigt! Sov gjorde vi i husvagnen och det tillsammans med hela familjen Persson som hade sin egen vagn utlånad :)

Lördag/midsommardagen:
Pia och Peter hade erbjudit målarhjälp och sådant tackar man knappast nej till. Mamma och Bojje var också snälla och kom hit. Mattias, Peter och Bojje fick hela baksidan målad och det känns så himla skönt när det går framåt. Tusen tack för all hjälp. Conny och Nettan kikade hitom en runda och vi föreslog då att vi skulle fortsätta midsommarfirandet lite till. Så lite senare kom Conny och Nettan tillbaka och även Marie och Jocke kom hit. Det blev minsann lite partaj av det hela :) Spontant och trevligt. Singstar förgyllde den sena kvällen och mina grabbar som kommit hem igen från sin pappa var också med. Mys!

Idag har jag varit på Torsebro-badet en liten sväng med barnen. Efter det blev det en snabbvända till Maxi (avskyr!) och ikväll gjorde vid goda biffar med smarrig pastasallad och tzatziki till. M jobbar inatt så det var bara jag och mina söta som käkade middag. Efter det gick jag och Alicen på en mysig kvällspromenad. Fyra maskiner tvätt har vi hunnit med och de sista jordgubbar som var i kylen har precis slunkit ner. Snart ska jag krypa ner i sängen för det är jobb för min del imorgon em. Det är ju stor REA-start på Vincent imorgon med fina fynd att göra :) 

 











Och så midsommars (kanske) roligaste Alice:
- Har ni dansat kring midsommarstången också Alice?
- Nej det har vi inte, vi har bara gått runt den :)



Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0