En vanlig tisdag

En helt vanlig tisdag idag då, på mitt alldeles vanliga jobb. Tack och lov ett jobb jag trivs med. Eftersom M jobbade inatt så lämnade jag Alicen på Vintergatan imorse. Det är en ren fröjd att se henne skutta in där hur glad som helst. Igår pratade Mattias med personalen om Alice rädsla för ett visst barn och han hymlade inte med att vi förväntar oss en förändring och att vi inte accepterar varken bett eller slag mot henne. Det är väldigt bra pedagoger på Alice avdelning och jag tror verkligen att de kommer vara ännu mer uppmärksamma nu. Vi är så himla glada för att hon älskar sitt dagis!

I eftermiddags hade jag otäck huvudvärk igen. Den finns där hela tiden, men efterhand som dagen går tenderar den att bli värre. Trist tusan! När jag kom hem från jobb var jag helt slut. M handlade och lagade mat, själv lekte jag med Alicen. När vi ätit och jag skjutsat Lucas till träningen la jag mig en stund på spikmattan. Somnade en liten stund och efter det kändes det faktiskt bättre. Så ikväll tog jag mig till Friskis igen. Jag var tveksam till om jag skulle men kom slutligen fram till att jag faktiskt aldrig brukar må sämre efter ett träningspass än innan. Så det blev fem km på löpbandet och japp personbästa igen :) Nöjd attans! Jag körde intervaller och det tycks passa mig absolut bäst. (Fyra minuter jogging i bra tempo, en minut med ordentlig fart och en minut promenad) hann även med att köra lite andra maskiner innan det var dax att bege sig hem och skicka maken till sin träning.

Nu ska det minsann slappas i soffan!

 


Kommentarer
Så här sa: Carro

Hoppas det blir förändring på dagis nu då så Alice kan njuta fullt ut.



Tråk med huvudvärk, verkar som var o varannan har det ju. Inte kul :( Hoppas du snart mår bättre. ILY

2011-03-09 @ 10:03:49
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0