Ingen sovmorgon

Nää jag gillar verkligen inte Alice nya vana. Klockan sju imorse var jag innerligt tacksam över att jag hoppade tjejfesten igår. Trots att Alice somnade sent igår så vaknade hon och ville såklart inte alls somna om. Haha antar att det bara är att vänja sig, det blir ljust allt tidigare och det går inte alls inbilla henne att det fortfarande är natt. Välling och saga i sängen fick det bli innan vi gick upp. Alice har snöat in helt på boken om Någon. Just nu är det den enda saga vi läser här hemma och vi gör det typ hundra gånger om dagen.

Nu ska jag ta röja lite här, sen får det bli frulle och efter det får vi nog baka något till eftermiddagens fika som ska delas med fina vänner. M jobbar hela dagen, men när han kommer hem ska det springas. På friskis eller ute, vi får se.

Trevlig söndag


Historien om någon
Vem är den mystiske Någon som gjorde en våt fläck på golvet, stjälpte mormors bord, åt upp två fiskar, drack upp mjölken, fiskade upp en guldfisk, välte ner en kruka, åt upp en råtta och slank ner i vasen? Den röda tråden löper från sida till sida allt närmare lösningen på gåtan. (bokia.se)


Kommentarer
Så här sa: Carro

Sover hon inte lika många timmar på natten längre?! Leon har alltid sovit minst 12, men nu är det snarare 10-11 timmar ist. Så i helgen blev det oxå lite tidiga mornar här. Dock inte klockan sju, men åtta. Upp direkt och tänder lampor i sovrummet! Inte kul att vakna så.



Hoppas barnen ändrar tillbaka, fast det lär väl inte ske. Nu ska vi snart ändra klocka oxå, bläää alltså!

2011-03-15 @ 12:38:48
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0