Onsdagstankar

Utan internet känner man sig lite knas. Jisses vad gjorde man innan liksom? Vad man än ska kolla så använder man ju datorn. Men som sagt inget internet nu då, Telia har tydligen lyckats med något riktigt galet när de utökade hastigheten på bredbandet här i området häromdagen. Funkar inte nånstans. Behöver jag säga att jag älskar min iPhone? ;) Idag hämtade mamma och Bojje Tossen på dagis. Inte så kul att få veta att hon blivit biten av ett annat barn idag. Hon har varit småledsen hela dagen över det faktiskt. Lite drygt men nu måste vi nog ta upp det med personalen. Alice pratar jämt om att J alltid är arg, att hon är rädd för honom och att han slår på henne. Ok, jag om någon VET hur det kan vara i en barngrupp, det händer saker hela tiden, det kan utdelas både knuffar, slag och bett och som personal är det tyvärr omöjligt att hinna med alltid. Men det här känns inte ok, hon nämner det varje gång hon varit där. En gång var hon glad och sa att "idag var inte J arg på mig, idag slogde han inte mig alls". Det kanske kan tyckas att jag överreagerar nu men ingen ska ju behöva vara rädd för ett annat barn på dagis. Jag antar att personalen är medveten om alltihop, men tänker ändå lyfta diskussionen så de får veta att vi förväntar oss att de agerar. Alice älskar Vintergatan och vi är så nöjda med både personal, miljö, bemötande och pedagogik. Jag hoppas innerligt att de lyssnar på oss och att det här inte blir negativt. Nu ska jag snart sova. Magen värker och jag är galet trött. Imorgon är säkert en bättre dag.

Kommentarer
Så här sa: Carro

Usch, fy va hemskt! Stackars Alice. Inte ska man behöva vara rädd. Hoppas det löser sig. Hoppas oxå att magen mår bättre imorgon! Kram till er fina! ILY

2011-03-02 @ 23:12:37
Så här sa: Marie

Man ska inte vara rädd för att gå till dagis, det ska vara kul!Krya på magen inget kul o ha ont! P&K sis

2011-03-03 @ 07:05:13
Så här sa: Sis

Självklart gör ni helt rätt som tar upp detta, ingen ska behöva vara rädd för att gå till dagis. Stackars tjejen. Hoppas allt ska bli bra både för din mage och med Alice! ILY

2011-03-03 @ 13:01:58
URL: http://pajzon.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0