Var får hon allt ifrån?

Idag har jag haft en väldigt lugn dag. Tvätthögen har minskat ordentligt men det är nog det enda vettiga jag gjort idag. M jobbar inatt så nu är det ensamt soffhäng som gäller. Alice har också haft en riktig tråkdag. Hon har varit så galet trött men i vanlig ordning vägrade hon att sova middag. Alltså har gnäll och ilska varit formen för dagen och det är inte kul. Inte för någon. Jag borde hittat på något med henne givetvis, men jag hade inte heller ork. Hon blev iaf väldigt glad och piggnade till rejält ikväll när vi hämtat Lucas på träningen. När han varit hos sin pappa en hel vecka så är hon helt överlycklig när han kommer hem igen. Hon vill vara med honom varenda minut ♥ Jag förstår henne.

Om man bortser från dagens gnäll är hon så himla rolig just nu. Hon frågar en massa hela tiden och är galet intresserad av att testa nya ord. Häromdagen satt hon och tittade på foto i datorn och hon hittade bilder från valborg. Wow vilken eld, sa jag. "Det heter nog lägereld" sa Tossen. Och när jag sa att det var en rymdgubbe på hennes napp så rättade hon mig snabbt "Det där är en astrenaot mamma" :)

Bokstäver är hon också galet intresserad av, hon frågar ofta hur saker stavas. I lördags frågade hon "Hur skriver man centralsjukhuset?" Haha varför undrar en treåring det liksom? :)

Ja fråga inte mig var hon lär sig allt eller var hon får allt ifrån, men vi får många skratt här hemma. Älskade Liten. Tänk att imorgon är det fyra år sedan vi påbörjade den (sista) medicinska behandlingen som slutligen skulle ge oss vår Alice ♥


    
                     Efterlängtad, älskad och tiden går så himla fort ♥





Kommentarer
Så här sa: Carro

Härliga Alicen! Saknar er. Igår kom jag på mig själv med att sitta och tänka på hur jäkla längesen det var vi bokade in en frulle. Göra "smotte", Leons "gubbamackor" och kaffet som vi typ aldrig fick dricka varmt :-D Jag saknar all tid vi spenderade tillsammans under mammaledigheten. Det gör mig ledsen att inte hitta tid, för som sagt tiden går så himla fort... ILY

2011-03-08 @ 10:59:02
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Sis

ja hon är verkligen härlig och vad hon kan mycket, hon kan ju stava till centralsjukhuset, för det hörde jag i lördags =) CSK... Haha så go hon är <3

2011-03-08 @ 11:11:00
URL: http://pajzon.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0