Gårdagen och framtiden

Som sagt vårruset var ingen höjdare, men dagen i stort var hur fin som helst. När jag slutat jobba klockan elva stack jag och systeryster till Malmö och Entré. Vi åt god lunch och jag hittade en kofta till lördagens fest. Hittade också skorna med stort S och jag har ångrat varenda sekund idag att jag inte köpte dem :/ Så typiskt mig! Dessvärre finns de inte på Scorett här i stan så nu hoppas jag innerligt på Wallenbergs. Håll tummarna. Med de här skorna måste ju lördagens partajande gå i taket :)

Åter till gårdagen. Eftersom vi anmält ett lag till loppet (jag, systerstor, Carro, Caroline - kompis till Carro, Dorota och moster Mämme var med) fick vi en god fikapåse efteråt. Vädret i Malmö och miljön var inte så inbjudande precis utan vi stannade på hemvägen istället och åt upp godsakerna. Massa gott, men sjukt kallt att fika ute! Kom tillbaka våren

Idag har det varit en helt vanlig dag på jobb. Eller inte. Jag har berättat för mina kolleger att jag ska vara tjänstledig igen till hösten. Why? Anledningen är jobb nummer två. Till hösten ägnar jag mig fullt ut åt att sälja barnskor och kläder på Vincent här i Kristianstad. Det är ett tag sedan Caroline frågade mig om jag kunde hjälpa henne litegrann och det har jag gjort. Ganska snabbt ändrades dock förutsättningarna och det blev en tjänst ledig. Jag blev erbjuden den och jag har bestämt mig för att såklart hoppa på tåget. Till en början tänker jag ta tjänstledigt från min förskollärartjänst i ett halvår och vart det leder sedan får vi se. Jag kommer såklart att sakna alla ljuvliga barn på jobb men samtidigt så är jag övertygad om att man mest ångrar sådant man inte gjorde i livet. Jag skulle ångra mig massor om jag inte testade på det här. Ta chansen liksom. Dessutom har jag ett enormt intresse för barnskor och framförallt barnkläder så naturligtvis trivs jag grymt bra på Vincent. Fantastiskt roligt jobb och jag är så glad att det är mitt just nu :)

 
Mtt ångerobjekt. Hatar att de inte står i min garderob :/
(bild från Vagabond.com)


Kommentarer
Så här sa: Marie

Man ska ta chansen o det gör du rätt i! :) Hoppas du får tag på skorna dom var riktigt najs! Lycka till på Vincent! Kram sis

2011-05-03 @ 19:06:50
Så här sa: Sandra

Supersnygga skor. De kan man ju inte annat än ha kul i :)

På tal om kul så är det ju himla kul att du ska vara på Vincent. Jag älskar deras skor och kläder och uppskattar den fantastiska servicen man får. Klart du ska ta chansen. Dessutom har du ju möjlighet att gå tillbaka till jobbet på förskolan om du saknar det.

Kramar

2011-05-03 @ 19:48:27
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: mormor

Vilka fina skor , de hade passat dig perfekt.

2011-05-04 @ 08:04:46
Så här sa: Sis

Kallar det för dårruset, tyckte det var urdåligt och jag kommer aldrig att ställa upp igen. Mm skorna är snygga och efter alla turer med dom så hade jag verkligen gått in på scorett i stan så fixar dom säkert hit dom. Envisa dig... dom skorna skulle mycket väl kunna stå i din garderob =) Hoppas du hittar något liknande om du inte får tag på dom du vill ha! Lycka till med skojakten.. Tack för Malmö trippen. ILY PåK

2011-05-04 @ 20:53:00
URL: http://pajzon.se
Så här sa: Therese

Klart du ska ta chansen. Man ska ju aldrig ångra något man gjort och om detta sen visar sig inte vara något för dig så är du ju en erfarenhet rikare och har dessutom ditt gamla jobb kvar!

Då ska vi komma och hälsa på dig i affären :) Kram

2011-05-06 @ 09:39:54
URL: http://fesan.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0