Helsingborg

Helgen skulle spenderats i Gbg, men det blev Hbg. Efter ett impulsivt infall i fredags tog jag, Mattias och Alicen tåget dit. Mysigt att åka tåg tyckte Toss, men när vi kom fram var hon inte glad särskilt länge. En hungrig Alice är en skitarg Alice - japp det har hon definitivt fått av mig. Mat var det brådis med så det fick bli akut-lunch på Mc´d. Vi gick en stund i stan efter det, menutan mål och utan direkta ärenden så gjorde vi mest ingenting förutom strosade omkring. Vi stannade över natten på ett billigt hotell och njöt av att  bara vara. En liten pool fanns det på hotellet som vi besökte framåt kvällen. Härligt att bada, härligt att vara tillsammans. Alice njöt varenda minut, hon pratade konstant och var så glad. Vi låg i sängen och käkade godis, jag och M delade en flaska vin, vi pratade, umgicks, busade, skrattade, kramades, levde. Under en tid nu har våra liv bestått av jobb och vardagspussel. Vi har gått omlott, turats om att ta hand om hem, barn, läxor, körningar medan den andre har jobba, vi har setts väldigt lite. Nej vi har inte krisat, vi har inte haft det dåligt, vi har liksom bara inte haft något. Den här helgen var välbehövlig på många sätt.

I lördags åt vi härlig frukost innan vi åkte in en runda till Hbg igen. Vi promenerade upp mot Kärnan och parken där, vi gick i stan och vi åt lunch på ett italienskt ställe som serverar världens godaste pizzor. Jag och M var där i september på vår bröllopsdag och sedan dess har jag suktat efter att få komma dit igen :) Senare på eftermiddagen tog vi tåget hem. Trötta, lyckliga och till bredden fyllda med glädje på må-bra-kontot. 





Kommentarer
Så här sa: Marie

Härligt att bara få komma iväg! Fina bilder! Kram :)

2011-05-31 @ 07:37:02

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0