Första advent

Berit-jävel eller vad nu stormen hette. Hon har sabbat mina nyputsade fönster. Och första advent stämningen var inte alls så där vintrig och mysig som man önskat. Nä storm och blåst och ingen julkänsla alls där ute. Staden var ganska tom på självaste skyltsöndagen och få var besökarna på jobb. Så istället för att önska god jul, slå in fina paket och sälja julklappar så rensade och städade jag lite på jobbet. Senare här hemma fixade vi lite advenstmysig kvällsmat med ägg, sill, köttbullar och annat juligt. Massor av ljus och fina julporslinet bidrog ytterligare till stämningen. Så nog blev det första advent iallafall.

Julefrid... Ja idag känner jag ingen frid alls faktiskt. Det stormar nog lite inuti också.



Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0