Deg, bilder och prinsessa

Alltså hur mysigt kan det bli egentligen? Åh vad jag är glad för allt det juliga här hemma. Går mest bara och myser bland ljus, stjärnor och doften av nejlika och kanel. Ikväll gjorde jag och Alice pepparkaksdeg och imorgon ska vi baka. Kan förresten tipsa om de finfina pepparkaksformarna från Formina som vi har på Vincent. Finns massor av roliga formar och givetvis är prinsesskronan, slottet och prinsessan favoriterna här hemma.




Idag kom vi äntligen till skott och skaffade en ny matta till vardagsrummet också. Så himla bra blev det, jag har länge varit sjukt trött på den vi haft.


 
Nähä om man skulle stänga ner P4 Bjällerklang (julmusik dygnet runt) och krypa ner i sängen kanske. Jag har ju en ledig dag framför mig imorgon. Känns himla skönt faktiskt särskilt med tanke på att jag ska jobba både lördag och söndag.

Men först en dialog som utspelade sig häromdagen:

Linus: Vad ska du vara i luciatåget Alice?
Alice: Ja ska va PRINSESSA!
Linus: Men det kan man ju inte vara i ett luciatåg. Då ska man vara något juligt.
Alice: Men då SKA jag va JULPRINSESSA!

(Och enligt Alice så har en julprinsessa har prinsessklänning, tomteskor och tomteluva. Jo då så att) :)


Kommentarer
Så här sa: Marie

Åh vad fint ni har det! Julen är speciell o mysig! Lycka till med baket idag, o visst kan man vara julprinsessa :) kram

2011-11-25 @ 08:07:40
Så här sa: Sandra

Så klart att hon ska vara julprinsessa.



Fint julpiff ni gjort. Jag längtar efter att julstöka jag också. Har hunnit baka lite men första advent närmar sig med stormsteg. Ikväll åker nog stakar och stjärnor upp. Jag ÄLSKAR allt som har med julen att göra. Pyntar även mitt skrivbord på jobbet.



Ha en härlig helg!



Kramar

2011-11-25 @ 08:59:02
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: mormor

Så fint . Prinssesa är hon alla dagar om året,så varför ändra på det som funkar.Kram

2011-11-25 @ 21:00:11
Så här sa: Sidensis

En prinsessa är alltid en prinsessa och det innebär året runt. Jul fint har ni fått och gardinerna "Alice" beställde blev ju perfekta :) ILY <3

2011-11-28 @ 08:53:37

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0