Sjukbesök med Lucas

Lucas kom hem från sin pappa igår och han var rejält hostig. Jag bestämde mig för att hålla honom hemma som idag för att kolla upp det eftersom det hållt i sig i en hel vecka. Sjukbesök fick vi dock göra tidigare än jag trott. Lucas var jättesjuk inatt. Vi fick åka akut in. Han fick så jävla ont i sidan av mage/rygg, kunde inte vara stilla, bara skrek och kved. Var helt genomsvettig och till slut spydde han av smärta. När Lucas höll på att tuppa av var jag galet rädd, har aldrig sett någon med sådan smärta. Min lilla älskling. Efter en timme på akuten fick vi prata med en sköterska, då hade det onda lagt sig lite och han mådde betydligt bättre. Vi fick inte ens träffa läkare! Imorse var vi på vårdcentralen och läkaren där tog äntligen oss på allvar. Han tyckte det var märkligt att vi blev hemskickade igår utan att ens sett en doktor! Lucas mår bättre men han ska utredas igen, grundligt den här gången, det är nåt galet med njuren/njurarna. Han har haft problem av och till sedan han var liten, men aldrig haft såhär ont. Senaste gången var i januari/februari. De kollad litegrann då men sen rann det ut i sanden.

Tack till mamma å Bojje som gjorde en brandkårsutryckning inatt. Mattias jobbade ju inatt så Bojje var hos de andra barnen och mamma följde med mig och Lucas till akuten.

Trött å orolig mamma idag då :/


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0