Älvan

Känns ensamt ikväll, jag saknar min älsk.. Han jobbar ju inatt också. Igår och idag har vi hållt Alicen hemma från Vintergatan, hon har varit början till förkyld och jag vet av erfarenhet att man ofta kan slippa bli riktigt sjuk om man får stanna hemma de där första dagarna då immunförsvaret är lite nedsatt. Ikväll är hon inte alls lika snorig så jag hoppas vi motade Olle i grind. Linus har också varit hemma men imorgon får det bli skola för honom igen. En lunch på Naturum har vi hunnit med idag. Jag och mina små, mina systrar, Nicke, Bojje och Carro (som jobbar där) fikade tillsammans. Trevligt, trevligt :)

Nu ska jag krypa upp i soffan och wordfeuda en stund ;)

Och ja just det. Alice heter numera Tingeling och är en älva. Idag när vi skulle till Naturum var hon tvärilsk för att hon inte fick ha sina vingar på. Dessutom måste hon ha vackra kläder (?) I ärlighetens namn föredrar jag nog att hon är en älva istället för katt, hon har ju varit Tusse väldigt länge nu. Hade iofs varit trevligt om hon nöjt sig med att vara Alice någongång. Jisses var får hon allt ifrån?


Kommentarer
Så här sa: Carro

Ensamma kvällar suger :/ Håller med om att älva känns bättre än katt ;) TACK för igår! ILY

2011-10-16 @ 19:43:50
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0