Vägskäl

Inledde dagen med en fika tillsammans med Jessica på Duvanders. Mysigt ställe, god fika och fantastiskt sällskap. Vad mer kan man begära en helt vanlig tisdag? Toppen start på dagen helt enkelt! Att träffa fina vänner är något av det bästa jag vet ♥ Vi satt och tjatade en lång stund och hade det inte varit för att vi båda hade tider att passa så hade vi nog suttit kvar än :)

Dagen på jobb var finfin, ja precis som de brukar vara. Jag trivs ju galet bra och tycker allt är så mycket roligare nu när man har ett jobb som verkligen får en att må bra! Tyvärr står jag nu inför det faktum att jag måste välja. Jobba kvar på Vincent och isåfall säga upp mig från min tjänst i förskolan, eller gå tillbaka dit. Förskolläraryrket är tryggt och med en tjänst i kommunen vet jag att jag har jobb till pensionen om jag vill. Men är det målet med livet? Att knega i trygghet? Eller ska man välja lite med hjärtat och ta en och annan chansning också?

10 november ska beslutet vara taget.




Gå sin egen väg?


Kommentarer
Så här sa: Sandra

Svårt beslut att ta. Att ha ett jobb man älskar att gå till och där man trivs på dagarna är guld värt. Samtidigt är tryggheten skön att känna.



Duvanders är underbart. Jag älskar att gå dit.



Fin bild på Alice.



Hoppas du får en härlig dag. Kram

2011-10-26 @ 09:18:26
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: mormor

Välj vad själv känner , annars kommer du att ångra dig hela livet. Lycka till med ditt val. Kram

2011-10-26 @ 13:31:09

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0