Blommor, bad och gymnastik

Härlig start på en ny vecka. Ja jag startar ju alla nya veckor med en ledig dag så :) Fast det är klart dagen kunde börjat aningen bättre. Alice vaknade nämligen tidigt och gallskrek som en tok. Jag hämtade henne från hennes säng men hon fortsatte skrika, sparka och vara tokarg. Inte lätt att trösta eller få kontakt med en ilsk tös som faktiskt sov. Till sist lugnade hon ner sig och vi sov vidare en stund. När hon vaknade riktigt sen var hon hur glad som helst. Jag frågade varför hon varit så ledsen/arg och jodå hon kom ihåg att hon haft en mardröm. Alla hennes bommor hade vissnat. Har jag nämnt att Alice mellannamn borde varit Flora? Jag vet ingen som är så betagen av blommor som hon är. I lördags fich Mattias rosor av mig och Alice blev uppriktigt ledsen för att hon inte fick någon egen blombukett. Aja.

Idag blir det en sväng till badhuset med mina fina. Lucas är hemma från skolan idag men nä vidare sjuk är han inte så han får följa med. I eftermiddag börjar Alice på C4-gymnasterna. Spännande :) När vi anmälde oss var gruppen fylld men nu har det visst varit avhopp så igår kom ett mail om att vi var välkomna. Ska bli kul, Alice älskade ju pyttedansen och jag hoppas att detta passar henne lika bra.


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0