Jag kan/ska/vill och ska INTE!

Hej å hå vad det svänger i humöret. Inte för egen del men man kan verkligen tro att Alice flytt Engelska vägen och bosatt sig på Bråkmakargatan. Hennes envishet, hennes blick när hon tvärvägrar och hennes bestämdhet.. Jodåsåatt här har vi vilja minsann. Ibland aningen tröttsamt, men ganska ofta får man vända sig om för att inte avslöja ett leende.

Idag vägrade hon komma till middagsbordet. Igen. Den konflikten är hyfsat dryg. Och oavsett hur bestämd hon är så får hon inte vinna den kampen. Att hon vägrar äta är en sak, här tvångsmatar vi inte, men att sitta med vid matbordet när middagen serveras är en sak hon faktiskt inte får välja bort.

Och påskriset? Det har rosa fjädrar. Påsken är kort och vissa saker känns alldeles onödigt att fightas om :)


Kommentarer
Så här sa: Sandra

Det där känner jag ju verkligen igen. Jag har en envis och bestämd dam hemma som gärna vill styra och ställa till max!!

Jag försöker välja mina strider men det är fasen inte lätt. Du som är utbildad pedagog får gärna komma med tips och råd.... Jag sliter mitt hår emellanåt.



Kram

2012-04-04 @ 09:29:11
Så här sa: Anonym

Inte lätt, men hon är så jätte go.Kram

2012-04-04 @ 11:33:05
Så här sa: mossan

Rosa fjädrar är fin fint.

2012-04-04 @ 11:35:00
Så här sa: Marie

Söta goa Alice! :)

2012-04-04 @ 21:50:29
Så här sa: Sidensis <3

Haha... Tjejer är inte alls som killar :) och när de blir lite äldre kan de verkligen bli en aning trottsigare :) men det är bara att kämpa på det kommer en dag då du ler åt minnena <3

Längesen vi sågs! ILY <3

2012-04-04 @ 23:30:25
Så här sa: C

Tok-Alice! Men visst är hon en bestämd tjej med vilja av stål ;) Känner igen det där med att man får vända bort huvudet ibland för att inte börja skratta ;) ILY!

2012-04-05 @ 10:49:07

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0