Kosläpp, party och plantering

I fredags hade vi en ljuvlig dag. Vi var på kosläpp i Önnestad, galet att det kan dra så mycket folk tyckte jag först men när korna var släppta förstod jag varför. Sjukt att se :) Vi hade kusin Esther med oss och tjejerna trivdes som fisken. Förutom kosläppet bjöds det på ponnyridning, fika, hölassåkning och annat smått o gott. När vi kom hem på em kom Leon och Carro hit och alla barnen lekte så fint tillsammans. Senare på kvällen anslöt resten av familjen Persson och vi grillade tillsammans. Ljuvlig dag.

Lördagen bestod av jobb. Efter det var det brådis till mammadejten. Anette i mammagänget har fyllt jämt och vi kidnappade henne helt skoningslöst. Jäklar vilken fest det blev. Mat och vin flödade liksom tjat, dans och sjuka skratt. Kvällens tema blev "bli inte vän med henne" och det skrattar jag fortfarande åt. Alla har väl haft en sån där "kompis" man egentligen kunde varit utan? Fan vad jag garvade, vi ställde diagnoser så det stod härliga till. Kvällen slutade på stan. Tidig morgon kom jag hem med trötta ben och tungt huvud. Men det var det värt. Vilket gäng vi är, love them all!

Idag var det kalas för Märta-lie som fyllt fyra. Samma mammor sågs idag alltså men alla var vi i lite sämre form än igår. Vi var ganska schledna allihop, tur barnen roar sig bra :)

Ikväll har vi planterat resten av fröerna som skulle ner i jorden. I pallkragarna har vi nu sått: potatis, gul lök, rödlök, gräslök, sallad, rädisor, jordgubbar, smultron och morötter. Tomaterna står i krukor och gurkfröna har i precis planterat här inne. Löken har förresten kmmit upp en bra bit och idag kunde vi ana potatisen. Alice älskar att vara i trädgården. Fint attans.

Hade jag orkat skulle jag laddat upp bilder både från tjejgalejet och på våra planteringar men det får vänta.

Vilken helg va? Och än är den inte slut. Nu soffmys med la familia.



Kommentarer
Så här sa: Sidensis

Wow låter som en riktig party, party helg :) kul att du haft det kul det kunde du nog behöva <3 ILY <3

2012-04-29 @ 23:15:57

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0