Helgen

Morning måndag. Morning ledig dag, sol och ny vecka.

Helgen var fin, lugn och fylld med kärlek. I fredagskväll sprang jag en härlig runda. 8,5 km senare var jag hemma och himla nöjd. Jag har saknat löpningen, jag mår inte bra av att vara inaktiv och att promenera är absolut inte detsamma som löpning för mig. Jag behöver puls och tempo för att må bra. Sånär som på en fem km runda tidigare i veckan så har jag inte vågat springa alls sedan operationen. Man skulle ju vänta sålänge blödningen pågick och det har tärt på mig. Lite rädd var jag allt när jag knutit på mig löparpjuxen igen, trodde inte jag skulle orka, men det gick hur bra som helst. Lovely.

I fredagskväll var vi bara hemma. Älskling lagade en ljuvlig filégryta och vi delade en flaska vin. Vi hade en underbar kväll tillsammans med massor av skratt och tokigheter. Min man kan verkligen få mig att skratta - jag älskar honom för det.

I lördags var det dax för jobb. En lördag med lite lagom ös hade vi. Jag brukar gilla att jobba lördagar, människor är ofta liksom lite gladare på just lördagar. Vi hade en fin dag på jobb fast i ärlighetens namn så längtade jag mest hem. Jag ville vara med mina fina. Väl hemma igen lagade vi tvårätters. M kockade ihop smarrig kycklingfilé och Alicen valde efterrätt. Glass med varma hallon och riven choklad. Yummie! Fast när vi skulle äta den ville Alice inte ens smaka, då skulle hon bara ha päronsplitt. Tokfia :)

Igår var Alice på kalas hos kompisen Lovisa. Perfekt att de hade lagt kalaset mellan klockan 11-13, hela eftermiddagen var ju ledig för annat. Vi packade grillkorg och fika och körde till Haväng. Jag kan inte komma dit för ofta, underbara ställe. När jag på kvällen hämtat hem mina pojkar, vi ätit kvällsmat och pussat barnen gonatt så landade jag och älskling gott i soffan fyllda av havsluft, kärlek och en ljuvlig helg att blicka tillbaka på.
 





 


Kommentarer
Så här sa: Sidensis

Underbara bilder... Fredagsmys med mannen är så härligt, jag kan känna saknaden efter fredagen redan på måndags morgonen. Kram

2012-04-16 @ 23:34:21

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0