Fredag igen.

Så har snart första hela arbetsveckan passerat. Det har varit en jäkligt intensiv vecka, rolig, lärorik men huvudet känns sprängfullt just nu. Så mycket nytt att lägga fokus på. Oavsett så känns det väldigt bra. Jag har ganska många års erfarenhet från kommunal förskoleverksamhet och jag känner ärligt talat att det här är ett helt annat arbete. Den pedagogiska verksamheten går ej att jämföra med det jag har erfarenhet av. Här läggs fokus på utveckling och lärande större delen av dagen och kanske verksamheten påminner mer om skolan fast på en nivå för barnets ålder. Pedagogerna här har en helt annan yrkesstolthet och föräldrarna är mer delaktiga. Ja det känns bra. Men som sagt känner jag mig sprängfull. De två senaste kvällarna har jag haft svårt att somna då tankarna skenat iväg.

Ska bli skönt med helg. Ikväll ska jag ha lite tjejkalas hemma. Någon fyller ju år imorgon :) Apropå det så var jag och provade ut löparskor igår och jag "råkade" visst lägga undan dem i Mattias namn. Mattias undrade såklart vad de kostade, jag påpekade att han borde fråga om komfort och känsla ist :) Aja löparskor är inte gratis och gör man ett par mil i veckan funkar det inte att springa i vilket skit som helst. Mina knä har tagit stryk av att mins nuvarande pjux borde legat i soptunnan för längesen!

Nähäpp middagsrast över!


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0