Vänner ♥

Första arbetsveckan avklarad. Två planeringsdagar på slutet och ja jag tror nya jobbet är lite klarare nu. De pedagogiska diskussionerna är på en nivå jag möjligen mött på högskolan, men aldrig ute i verkligheten. Det glädjer mig oerhört.
 
Gårdagen avrundades med middag hos mina föräldrar. Mamma och Bojje passade snällt nog våra barn när nu både jag och M hade jobb på schemat. Hade gärna spenderat dagen med mina älsklingar på stranden men jag är himla glad över att de har en mormor och "morfar" som tar med dem när vi inte har möjlighet. Tack.
 
Idag jobbar M igen. Jag vaknade också tidigt, fixade lite frulle och fick sen fint besök av Bästa Carro och Leon. Leon är här idag och leker med Alicen medan C och L jobbar. Även Märta-lie ville komma en sväng och det gick ju hur bra som helst såklart. Som dessa kids leker. Har aldrig varit med om maken. Jag är så glad för att Alice har fina vänner i sitt liv. Jag vet att hon från djupet av sitt hjärta tycker så mycket om dem. Det gör mig glad att se min underbara flicka leka, konversera och ha roligt med sina fina kamrater. Det gör mig glad att höra hur de jämkar och kommer överens utan varken elaka ord eller handgripligheter. Det gör mig glad när de väntar på varandra, hjälps åt och värnar om varandra. Deras syn på livet glädjer mig. Allt är så enkelt som det bara kan vara i ett litet barns ögon.
 
Jag njuter av den här dagen.
 
 
 

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0