Julfint

Jobbat, julfestat på jobb och julfixat hemma. Julfint, julstädat och julpyntat. Åh vad jag älskar mitt hem. Nej det är inte hämtat ur något inredningsmagasin. Här trängs strumpor och tomma flingpaket med dagislappar, ittala ljusstakar och mattor från Rusta. Här har vi frukten på ett Koziol-fat och i köket finns en ful vaxduk från Jysk.  Ofta hittar man en tom toarulle på toaletten och på våren blir jag glad över fräscha vita tulpaner i vasen från Kosta Boda. Här lever vi, andas vi och här tillåter vi livet. Jag älskar mitt hem. Jag älskar att vara här. Kanske särskilt nu när det är lite extra fint. Julfint. När man lagt ner lite till av själ och hjärta här.
 
Sex timmar jobb imorgon sen går jag rakt in i ledigheten. Tack för det.
 
Det finns människor som inte borde få min ork och energi, men som tyvärr lyckas sluka den ändå. Jag kan inte för mitt liv komma ihåg att jag nånsin känt en sådan avsky som jag känner nu. Åt helvete med dig din vidriga jävel.
 
Nej ork och energi borde inte läggas där, utan på min fina familj, på människor i omgivningen som jag älskar. 
 
Kärleken Mattias, älskade Lucas, Linus, Alice, underbara mamma och Bojje, finaste systrarna, bästa Carro och Leon, förstående vännen Jessica...  massa andra fina, snälla, fantastiska människor med hjärtat på rätt ställe.
 
Energi på livet, på hoppet, på kärleken.

Jag älskar dessutom julen. Imorgon inleder vi julledigheten med familjen. Fem banor bowling är bokade och det ska bli så himla kul att göra något tillsammans. Sen ska glöggen värmas, julen mysas in och jag ska njuta av det goda. Och av att få vara hemma.
 
Nu sängen. Sen lite jobb. Sen julledighet och tillsammanstid. 
 
 

Kommentarer
Så här sa: Mossan

Njut av din ledighet och julen med de dina. Allt tråkigt som hänt, hoppas jag att vi kan glömma dessa dagar. Älskar er.

2012-12-22 @ 19:02:34
Så här sa: Sidensis <3

Härligt med julen och med ledighet.
Tråk med energitjuvar och tyvärr har det funnits endel såna under 2012 men vi andas in nya friska tag och laddar för ett BÄTTRE 2013 <3 ILY <3

2012-12-26 @ 08:20:01
URL: http://pajzon.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0