Lovely day!

Tidig morgon idag. Det blir det varje morgon nuförtiden när man ska sitta vid tv:n och titta på julkalender tillsammans. Underbar stund innan dagis och jobb måste jag säga. Alice älskar att mysa ner sig med välling och tända ljus i soffa med nästa hela familjen.
 
Ledig em - måste vara det bästa som finns. Idag har det varit en väldigt fin dag på jobb dessutom och det gillas. När jag slutat stod middagen på bordet och det var jäkligt skönt att få undan den så tidigt. Efter maten hängde alla mina kids med mig och Mattias till pulkabacken. Älskar vintern. Älskar att umgås i backen. Det är så underbart. Efter En härlig stund utomhus insåg även Lucas att det behövs vinterskor trots att man är 15 år och helst går i gympadojjsen. Vi hann en snabbvända till Stadium och Intersport innan maken behövde bilen för att ta sig till jobb. 
 
Ikväll tog jag en långpromenix ensam. En ren fröjd när man kommer hem och möts av hjärtligt skratt ända från nerifrån magen hos sina barn. Storebror passade lillasyster och de satt ´med varm choklad och kollade på tokiga youtubeklipp när jag kom hem. Efter kvällsmat och nattning av de små kan jag nu det mesta om första världskriget. Lucas och jag har suttit i snart två timmar med hans arbete men nu hoppas jag det är klart.
 
Själv ska jag landa i sängen nu. De två yngsta ska upp till Greveholm imorgon också och sen är det ju jobb på schemat igen.
 
Jag fick skjuts hela vägen till pulkabacken :D

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0