Lite annat

Alltså allt som händer kan ju inte vara åt helvete. Nä då. Trots att jag har feber och är förkyld just idag så finns dee ju massa fina saker att vara tacksam för. Känner att jag bara skriver om elände och att jag har behov av att uppdatera kring lite annat också. Barnen.

Lucas: Mår bra, är glad och lever just nu för sin innebandy. Han tränar minst tre gånger i veckan och så match/matcher på det. Han är här mer och mer vilket jag såklart är väldigt glad över. Jag måste vänja mig vid att Lucas börjar bli stor. Han har mer och mer privatliv som han vill lämna en utanför. Knfirmation blir det i sommar, är inte det galet så säg?! Min lillkille ska konfirmeras.

Linus: Har det kämpigt i skolan även om det just de senaste dagarna varit lite lugnare. Inte kämpigt med skolarbetet utan med annat runtomkring. Han är i förpuberteten och det märks tydligt. Vill ingenting, orkar ingenting och fastnar så ofta han har möjlighet framför datorn. Mycket tjat blir det. Förövrigt så testar Linus just nu en depåtablett mt sin laktosintolerans. Han ska ta en tablett dagligen och den ska verka under hela dagen så han kan äta vanlig kost. Spännande. Vi har levt med laktos sedan Lius var strax över året så det ska bli intressant det här.

Alice: (på bråkmakargatan?) Är det fyraårsåldern som kallas "den arga åldern?" Alice har bestämda åsikter om väldigt mycket just nu. Hon kan, vet och ska göra (eller inte göra) allt på sitt eget sätt. ALDRIG I LIVET, DET SKA JAG INTE, JAG VILL, NÄÄ och DUMMA är flitigt använda glosor. Att äta är skittråkigt, att klä på sig, gå och lägga sig, tvätta håret... ja det mesta kan i hennes ögon betraktas som trist faktiskt. Att vara ensam med sin mamma är något av det bästa som finns just nu. Hon är väldigt nyfiken och nöjer sig inte med enkla svar utan ska verkligen vet allt. När man berättar något för henne så ber hon en att upprepa det om och om igen. Säg det igen mamma, alltihopa uppmanar hon när man är klar.

Så ni ser - allt är inte åt helvete. Mina underbara hjärtan.

Förövrigt då? Himmelsk god middag idag. Prova kinesisk köttfärsröra i pitabröd om du har middagstorka någongång. Recept finns på ica.se, vi är numera i farten med deras veckoplanerare igen. Snart ska plåten med nybakat knäckebröd ur ugnen. Första omgången fick jag kasta, hela kakan fastnade i bakplåtspappret. Jävla euroshopper. Vi brukar aldrig ha den sortens papper. Nu är nytt inköpt och nytt knäcke i ugnen. Lovely.

Nähä om man skulle krypa ner i soffan en stund. Verkan från alvedonen börjar visst avta och det känns.

Men först ett stort GRATTIS till världens finaste Leon på hans treårsdag! På lördag väntar kalas för Bus, det ser vi fram emot :)



Härliga du ♥

 


Kommentarer
Så här sa: Sidensis <3

2012-02-07 @ 22:56:12
Så här sa: Sidensis <3

Kul att läsa att barnen mår bra. Hoppas det löser sig för Linus oxå och att magen hans ska må bra av det nya ni ska testa. Tycker du Alice är lite trotsig så kan jag varna dig att det kanbli värre :) men det kommer du fixa galant :) Klart Lucas har en massa eget för sig och det har han all rätt att få ha, men visst är man lite nyfiken på vad som händer?? Men lugn det blir oxå värre :)

Härliga bilder du lagt upp på mitt underbara barnbarn.

Ps.. krya på dig <3 ILY

2012-02-07 @ 23:00:42
Så här sa: MOSSAN

Finfina bider , på mitt barnbarn o barnbarnsbarn.

Hoppas att du snart är bättre.Kram.

2012-02-09 @ 12:11:48
Så här sa: MOSSAN

Finfina bider , på mitt barnbarn o barnbarnsbarn.

Hoppas att du snart är bättre.Skönt att läsa att Pojkarna oxå mår bra,det kommer med all säkerhet att funka både med skola o nya pillerna för Lillis.

Kram till er alla.

2012-02-09 @ 12:16:52
Så här sa: Laline

Va härligt att höra lite om fina barnen :) Hoppas pillerna kan funka för Linus hade ju varit toppen.



Bilden på Leon var ju underbar, när är den ifrån? Han ser så brun och fin ut.



Och sista bilden då, haha, det är verkligen tossarna det! Älskade barnen. Puss fina ILY!



(P.s. Det är den 9:e idag...halvåret kvar nu!!)

2012-02-09 @ 19:08:47

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0