Tid, nappfri, kalas x 2, löpning, massa jobb!

Åh så mycket jag vill hinna skriva om men jag har ju  aldrig tid. Det där med tid är en sådan sak jag skulle vilja få nerpräntat. Jullov i all ära men nu räcker det. Jag får snart spel. Ingen av barnen i detta huset sover nattetid. Var f-n tog vår egentid vägen? Jag är galet trött på det här just nu, menar såklart inte att barnen inte ska få vara uppe och njuta av skollov men när det lagas mat kl tre på natten då blir man hyfsat förbannad. Ge mig vardag och rutiner. Ge mig en enda kväll i soffan med min man och en film.

En annan sak jag skulle skriva ner är det där med napparna. Inget tjat, ingen saknad, ingen napp alls sedan fyraårsdagen. I veckan ska vi in till BR. Alice vill så gärna ha en Kitty-lampa och hon har fått veta att på BR kan man handla med nappar ;) Perfekt. Lite belöning måste man ju få för sin bragd, att hålla fast vid sitt beslut och bli stor när man fyller fyra! Det enda negativa med nappslutet är att Alice nu har lite svårare att somna om kvällarna och komma till ro. Hon frågar aldrig efter nappen men klockan blir lätt närmare halv tolv, tolv innan hon sover. Det var det där med egentiden då ja..

Alice kalas x 2 skulle jag också hinna skriva om. En snabbis då. I fredags kalasades det för henne på M´s sida och vi hade hur trevligt som helst. Massor av folk som vanligt så vi gjorde det enkelt för oss med pastagratäng och kladdkakor. Idag kalasade vi med kompisarna från babysången. Så jäkla kul att vi fortfarande håller ihop :) Alice hade dagens kalas tillsammans med Hjalmar som fyllde år i slutet av december. Andra året vi gör så och eftersom fyra av de sju babysångarna fyller år inom loppet av en månad så är det skönt att slå ihop ett par kalas. Dagens kalas var en riktig höjdpunkt och fiskedammen var väl det som small högst. Alice traggar järnet om det nu.

Idag tog jag årets andra löprunda och årets första 5km utomhus. Så jäkla gött det är då. Ä N T L I G E N har löplusten kommit tillbaka på riktigt och jag ser redan fram emot nästa runda. Det är himmelskt skönt att springa i det här vädret, betydligt skönare än i sommarvärme. Jag siktar på milen nu och hittade ett program på funbeat.se som jag tror kommer ta mig dit på nolltid ;) Rekommenderar starkt den sidan till alla som tränar och deras app till alla med iPhone. Idag skulle jag egentligen springa 15 min, gå 2 och sen springa 10 men jag fixade inte att sluta jogga sådär mitt i utan körde på min 5 km runda istället. Förövrigt ska jag verkligen försöka hålla mig till programmet, jag tror det är rimligt att trappa upp så som det anger. Dels för att inte tröttna och dels för att undvika skador. Note to self: Löparpjuxen ska med till Sälen.

Nu laddar jag för en intensiv vecka med massor av jobb. Tyvärr var min fina vän med om sorglig sak för några dagar sedan så det blir till att jobba järnet för mig den här veckan. Måndag-lördag med fulla pass i stort sett varje dag (utom tisdag) vilket innebär att jag är hemma runt halv sju om kvällarna. Hujedamej. På söndag går ju tåget till Mora. Aja med världens finaste make ska jag nog ro det här i land.




Från fredagens kalas :)


Och så från dagens kompiskalas:






Kommentarer
Så här sa: Carro

Oj vad ni kalasar, då har väl helgen gått i ett. Kul att du gillar löpningen igen. Det gör inte jag (inte det heller...men allt är blääää just nu). Kan inte springa i den här kylan ändå. Kan inte andas alls och får ont i halsen :/ Annars hade jag behövt det både för rensning av tankar och för att det ska vara bra att träna.



Tråkigt med C, hoppas ni får ihop veckan. Annars vet du var jag finns. Kanske kan ses när ni kommit hem från Sälen?



ILY! kram

2012-01-08 @ 23:24:34
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Oj vad ni kalasar, då har väl helgen gått i ett. Kul att du gillar löpningen igen. Det gör inte jag (inte det heller...men allt är blääää just nu). Kan inte springa i den här kylan ändå. Kan inte andas alls och får ont i halsen :/ Annars hade jag behövt det både för rensning av tankar och för att det ska vara bra att träna.



Tråkigt med C, hoppas ni får ihop veckan. Annars vet du var jag finns. Kanske kan ses när ni kommit hem från Sälen?



ILY! kram

2012-01-08 @ 23:26:05
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0