Last day

Att jag räknar ner. Inte längre dagar, knappt heller timmar. Mer minuter. Den här ledigheten är mer än välkommen. Efter en tuff vår med cellförändringar, operation, oro och ovisshet samt oro och konflikter kring över vem som skulle flytta från vårt hus, när och hur det skulle ske, så har jag känt mig ganska matt. Jag behöver den här semestern. Vi behöver tanka positiva dagar.

 

Blandade känslor är det dock. Det är ju trots allt sista dagen jag jobba på Butik lilla e. Jag har trivts bra här, men jag ser ändå fram emot höstens nya jobb. Visst känns det tufft men det ska bli spännande. Kan inte förneka att jag är taggad till tusen att återigen arbeta som pedagog. Det som skrämmer mig är montessoripedagogiken, ja inte pedagogiken i sig såklart men att jag inte har  kunskapen

 

Nej inte tänka på det nu. Semester. Och jag ska faktiskt ägna lite tid åt att läsa på om montessori. Den kunskap man inte har kan man ju i regel skaffa sig.

 

Ikväll blir det grillkväll hos familjen Persson. Planer på att planera en husvagnstur finnes också.

 


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0