Ängel på jorden, ängel i himlen

Idag:

Begravning för en fin vän och människa. Nu, först, i efterhand inser jag vad han lärt mig här i livet. Annorlunda ÄR man inte, man BLIR det möjligen utifrån betraktarens ögon.

Och jag tror att jag lärt mig mer av honom än han någonsin gjorde av mig. Han tyckte om mig sas det. Men jag tyckte ju om honom, för han berikade mitt liv. Mina dörrar stod inte öppna av barmhärtighet, de stod öppna för att han verkligen var välkommen, för att jag och min familj ville att han kom och hälsade på. För att vi tyckte om honom för den han var.

Tack underbara Anders för allt du gav. DU var DU och du var mer dig själv än någon annan jag känner någonsin vågat vara. Att kunna, och våga, vara sig själv måste vara en av livets mest värdefulla egenskaper. Du kunde, du var och du vågade. Tack för att du förändrade min syn på livet och för att du fick mig förstå det.

Sov gott saknade, älskade ängel.



Älska mig för den jag är..
..och inte för den ni önskar att jag skulle bli.


Kommentarer
Så här sa: Mossan

Vilka fina ord. Han tyckte verkeligen om dig o din familj.Tack för att ni öppnade er dörr för honom.Kram

2012-06-02 @ 11:07:20
Så här sa: Sidensis <3

<3 ANDERS <3 han blev som en bror för oss :) jag kommer aldrig att glömma den dagen då jag jobba där på flyt tid, det var precis då mamma blivit kontakt kompis med honom, han var så jäkla bestämd och bara nekade till att jag skulle få hjälpa honom. Han visade både mig och övrig personal att det inte va ok :)

Klok??... Ja klok det va han <3

2012-06-03 @ 00:16:52
Så här sa: Carro

Sov gott fina Anders!

2012-06-04 @ 12:20:32

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0