Junis sista fredag

Fjärilar i magen när jag klev ur sängen imorse. Idag stod det jobb på nya jobbet på schemat. Jag och mina kolleger hade fått en hel dag till att bara sitta ner, träffas, prata, gå igenom upplägg, verksamhet och pedagogik. Jisses vilken skillnad. Jag har aldrig arbetat med montessoripedagogik och det är enorm skillnad från den verksamhet jag kommer. Jag är faktiskt nervös över hur jag ska fixa det här. Kvittar att jag är välutbildad inom pedagogik-det här har jag inte läst. Men jag är nyfiken, jag läser det jag kan här hemma och mina blivande kolleger verkar tillmötesgående och förstående. I januari börjar sen utbildningen till montessoripedagog i malmö.

Kvällen har spenderats med de bästa. Vi åkte till badhuset, perfekt- vi fick hela varmvattensbassängen för oss själva. Ikväll blev det Emil-film och fredagsmys. Alice har Astrid Lindgren-feber sedan vi kom hem från ALV :) Musiken spelas avigt å rätt både hemma och i bilen. Tur Linus fortfarande uppskattar flera av filmerna.

Ikväll har jag även äntligen fått prata med Lucas. I två dygn har jag jagat och idag har jag ringt och messat varenda ledare på konfa-lägret. Ikväll strax efter 22 ringde han äntligen. Allt är bra, skönt å höra. Tydligen får de bara ha sina mobiler någon timme per dag och det är visst sjukt dålig täckning där de är men jag kan ju tycka det är dåligt att inte vi föräldrar blir upplysta om sådant. Tur han ringde annars hade jag kört dit imorgon. Ja jag vet, han är stor, han är dessutom på konfirmationsläger och säkert i trygga händer men jag är hans mamma. Jag sover inte gott bara för att jag vet att han borde ha det bra. Jag måste höra att han verkligen har det bra.



Nu sova.

Kommentarer
Så här sa: siden sis <3

Önskar dig all lycka på nya jobbet och jag tror alldeles säkert att du kommer att fixa detta =)
Känns så skönt att läsa att det inte bara är jag som är en hönsmamma <3

2012-07-02 @ 23:25:14

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0