Summering. Gbg, skolavslutning och beslut.

I torsdags var jag och Caroline på inköp i Göteborg. Villervallas sommarkollektion 2013 fick vi spana in. Fantastisk kollektion. Love it! Vi passade också på att strosa runt en stund i Haga, kika i deras mysiga butiker och åt lunch på stans bästa lunchrestaurang (enligt flera) och ja jisses vilken mat. Jag älskar ju fisk och detta var en riktig fiskrestaurang med himmelsk mat. Testa Sjöbaren om ni får möjlighet.

Igår var det skolavslutningsdag. Alltid en speciell dag och det ska firas såklart. På morgonen hjälpte jag till att styla grabbsen och efter att vi skjutsat Lucas till skolan hängde jag med Linus på hans avslutning. Alice var med såklart :) Avslutningen var magisk. Fantastiskt fartfylld och härlig. Det var med sorg i hjärtat vi avtackade Linus lärare Jocke efteråt. I sex år har jag varit förälder i hans klass nu, först till Lucas och sen Linus och han har varit en fantastisk lärare. Finns inte nog med superlativ för att beskriva honom. Nu är det högstadiet som gäller för Linus - känns galet.

Efter avslutningen åt vi traditionsenligt jordgubbar och glass. Mamma och Bojje kom hit och hann få i sig lite kaffe innan vi sen begav oss till Söderport för att ta emot Victor på hans student! Kvällen spenderades sedan i fjälkinge scoutstuga där vi studentfestade loss och hade hur trevligt som helst. Bilder får jag återkomma med :)

Idag ska det kalasas igen. Alice ska fira kompisarna Loveli och Alize och därmed får mammagänget ses igen :) Det behöver jag idag. Har en massa tankar som måste ut.

För förövrigt - ja jag har tagit ett beslut. Om det är rätt eller fel vet jag inte men jag var tvungen att bestämma mig. Jag brottas med mina tankar, känslor och rädslor. Jag ser med tillförsikt framåt och försöker tro på mig själv, men det här är inte lätt. Jag är van vid att ha tid med min familj. Jag älskar mina och Alice lediga dagar och jag värderar högst av allt att spendera tid med dem jag älskar. Det blir en stor förändring. Spelar ingen roll vad andra säger. Jag kommer säkert klara det men till vilket pris? Det skrämmer mig. 150% sysselsättning skrämmer mig som fan. Jag hoppas det är värt det. Jag hoppas det blir bra.

Och slutligen. Någon kommer flytta härifrån. Mina ord. Nu vet jag vem det blir och det blir inte jag. Imorgon går första flyttlasset är det sagt. Lättad.



Min "lilla" Lucas. Huvudet högre än sin mamma. Slutar åttan och har nu bara sista året kvar i grundskolan
.


Och så ljuvliga lillebror.Som ska börja högstadiet! Gjorde inte jag det nyss?


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0