Samtal

18/4. Då har jag fått telefontid med läkaren som opererade. Om det inte är något avvikande för då hör de av sig så fort som möjligt. Måtte hon inte höra av sig innan. Jag är rädd varenda gång telefonen ringer.

Idag var jag på samtal med en terapuet på kvinnokliniken. Att ta sig upp på den avdelningen (jo hon hade sitt rum där) gjorde mig illamående. Men det gick. Och det var välbehövligt. Ganska snabbt satte hon ord på det jag känner. Det som drabbade mig 2010 är en obearbetad nära-döden-upplevelse. Varenda gång fara hotar hamnar jag återigen i den ångesten och rädslan, jag målar upp värsta scenario. När Lucas hade problem med njurarna var jag skräckslagen och nu när jag själv drabbades av det här är jag det igen. Det var ett tungt och jobbigt samtal, efteråt var jag helt slut. På tisdag ska jag dit igen. Eftersom jag har fysiska symptom på min psykiska ohälsa så ville hon träffa mig redan efter helgen. Usch ja - jag mår åt helvete..

I eftermiddag stack jag, Alice och Lucas till Barbacka. Vi fikade med Carro, Leon, Anette, Märta, Ulrika och Alize. Skönt. Skönt att träffa människor jag tycker om och inte behöver hymla inför. Skönt att få komma ut och bara vara. Skönt att njuta vår.

Tivoliparken hann vi också med innan det var dax att åka hem. Inatt jobbar Mattias så jag och kidsen har fredagsmyst själva. Inte Linus dock, han valde att åka till sin pappa för han skulle träffa kompisar där. Här hemma har käkat salta pinnar och ostbollar så det stått härliga till. Kvällens filmval föll på Hitta Nemo.

Älskar att vara med mina barn  ♥


Vårfin Alice


Kommentarer
Så här sa: MOSSAN

Känns så bra att du fått någon att prata med.

Älskar dig ,mår inte bra när inte du gör det.

Kram mitt älskade barn.

2012-03-24 @ 10:18:30
Så här sa: Sidensis <3

Låter som det var en toppen bra grej för dig att få prata med någon utomstående. Du märkte ju av att det var behövligt efter första gången så jag tror att detta kommer att bli super bra för dig <3

Härligt fin vårbild på fina Alice <3

ILY <3

2012-03-25 @ 19:55:54
Så här sa: Marie

Skönt att få någon att prata med! Vet att det kommer att bli bra, man får ta den tid det behöver! Säger som stora sis härlig bild på en härlig tjej! Puss & Kram

2012-03-25 @ 21:41:44
Så här sa: Laline

Skickar massa kramar och tankar! Allt allt allt SKA bli bra.



Fina, fina Alicen ♥

2012-03-26 @ 12:17:27

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0