Inte så liten?

Föräldramötet var kanon. Nu hoppas jag att högstadiestarten också blir det. Linus hade tur, verkligen tur och fick en av de lärare man hört talas om, han som alla vill ha, han som är duktig, snäll, ställer krav och lyssnar. Nu hoppas jag på att allt gott vi hört genom åren stämmer och på att det verkligen blir bra. Lärare nummer två är ett redan känt ansikte. Det är Linus nuvarande musiklärare och vi tycker att hon är super. (Till skillnad från hans förra musiklärare som borde slutat jobba som lärare för hundra år sedan.) Aja, det finns goda förutsättningar här.

Men visst är det galet att min lilla Linus ska börja högstadiet?! Han var precis pytteliten. Han började ju nyss skolan. När jag såg honom med kompisarna ikväll insåg jag verkligen hur fort tiden går, det är kusligt. Linus och kompisen från dagis satt och skojade med blivande högstadieläraren. Linus och kompisen från dagis - de som alldeles precis cyklade runt, blandade geggamoja och tyckte att superhjältar var det coolaste som fanns. 

Nu ska jag krypa ner med ett avsnitt Grey´s. M jobbar natt så det finns ingen anledning att låta bli :) Imorgon är det jobb sen väntar några dagars ledigt. Det ser vi fram emot.

 


Kommentarer
Så här sa: Mossan

Ja tiden går fort, alldeles för fort. Har precis den känslan du beskriver.Inte alls så länge sen man hade er runt benen.Nu är det barnbarnen som börja bli stora, några är redan där. Det kommer att gå utmärkt för Lillis.Kram

2012-05-16 @ 09:33:53
Så här sa: Sidensis <3

En sån jäkla skön känsla du måste ha av att veta att "lille tutan" ska få bra lärare. Jag har ju själv varit där då min Nicke fick den läraren Carro haft på högstadiet :) Önskar all lycka till Tutan.. Men oj att det är högstadiet han ska börja i... Jag tycker inte alls det är längesedan jag och mina syskon cyklade runt å sjöng för full hals... Vi har fått en lilla syster - typ 1976 <3 ILY <3

2012-05-18 @ 00:00:44

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0