Studsmatta

Ända sedan i höstas när Liten tömt sin spargris för att köpa en Askungenklänning har målet varit klart. Nästa sak att spara till var en studsmatta. Och hon har sannerligen sparat varenda krona hon fått. Ibland när hon velat ha någon dyrare sak på BR eller så har vi sagt att då får du ta dina egna pengar. Varenda gång har hon svarat att NÄ det går INTE, jag sparar ju till studsmatta. Vid ett par tillfällen har vi räknat pengarna och när hon insett att de inte räckt så har hon lagt ner dem i spargrisarna igen och konstaterat att hon får spara lite till. Pengarna hon sparat har varit någon tia/tjuga hit eller dit som hon fått. I påskas erbjöd hon sig att vara servitris hemma hos mormor och fick ihop en hel hundralapp :) I lördags räknade vi pengarna igen och efter försäljning av några pärlplattor och två tavlor fanns det precis till en studsmatta. Gissa om glädjen var total! De räknade pengarna lades i två plastpåsar och vi skulle precis köra till EKO:- när jag fick snilleblixten att kolla Blocket. Man vet ju inte, folk skiljer ju sig avigt å rätt och säljer hus på löpande band. Och jajamen tio minuter innan jag kollade hade det kommit ut en annons. Studsmatta i nyskick till salu i Hammar, någon hade haft den en kort tid till sina barnbarn men nu hade de sålt huset. Vi rinde direkt och en kvart senare var den Litens. 400:- kostade kalaset och med sig hem fick hon både studsmatta och massor av sparade pengar. Hoppat har hon gjort massor varje dag och hon är så jäka stolt över att det är hennes egen, att hon sparat till den själv :) På eftermiddagen lade hon ner resterande pengar i spargrisarna igen och jag frågade henne vad hon nu skulle ha alla dem till? Svaret kom blixtsnabbt: Nu du mamma nu ska jag spara till en cykel!

Underbara unge. 


Dagens Alice: Pappa vet du vad 2+3+3+3+3+3+3 är? Nej vet du? Ja det blir 20! Mattias och jag tänkte efter. Japp 6x3 är 18 och så 2 till.  Ibland undrar jag hur fort det går i hennes huvud faktiskt :)

 

 

 

 


Kommentarer
Så här sa: MOSSAN

Härligt att se en så lycklig toss. Kram

2013-04-23 @ 22:17:55

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0